Voetbal was altijd een mannensport maar ook de vrouwen lieten zich niet onbetuigd. Al in 1971 werd er voor het eerst en wel via het parochieblad over damesvoetbal gesproken. In 1983 werd een enquêteformulier van de KNVB over meisjesvoetbal met “nog niet haalbaar bij Schoonebeek” beantwoord. Op 17 juni 1985 was er een gesprek tussen bestuur en Karin Ambergen over het oprichten van damesvoetbal. Na functies als begeleiding en trainingstijden te hebben ingevuld werd het dameselftal opgegeven voor de competitie en speelden ze in oktober 1985 hun eerste wedstrijd.

Tegenwoordig zijn de vrouwen een structurele en actieve tak van de vereniging. We hebben momenteel één vrouwenteam acterend in de vierde klasse en een 7×7-team op de vrijdagavond. Daarnaast voetballen ook bij de jongere jeugd diverse meisjes. In juni 2010 vierde het vrouwenvoetbal hun vijfentwintigjarig jubileum. In het seizoen 2021/2022 werd de vrouwen 1 en 2 kampioen in de vijfde klasse.

Selectie V.V. Schoonebeek Vrouwen Senioren 1

Seizoen 2023/2024

Volkers Administraties & Consultans

Tenue Sponsor

De technische staf bestaat uit:

Trainer:
Niek Weitering, Dion Hoogenboom & Tim Slomp

Leider:
Harry Huser

Assistent-Scheidsrechter:
Paul Steffens & Jorn Wenneker

Op de foto:

Achterste rij v.l.n.r.: Isolde Schepers, Merel Schepers, Babeth Huser, Liz Möhlmann, Rosa Heijnen, Romée Eikens en Joyce Schepers.

Middelste rij v.l.n.r.: Dion Hoogenboom (trainer), Jorn Wenneker (assistent-scheidsrechter), Rosalie Huser, Esmee Huser, Kirsten Steffens, Alyssa Uneken, Indy Huser, Lynn Imming, Linet Heegen, Niek Weitering (trainer) en Paul Steffens (assistent-scheidsrechter).

Zittend v.l.n.r.: Harry Huser (leider), Anne-Fleur Huser, Jessica Nijhof, Sanne Boxem, Ellis Jager, Manon Möhlmann, Noa Eikens, Anouk Steffens, Dewi Hoogenberg en Tim Slomp (trainer)

Op de foto ontbreken Meike Steffens, Edelin Silvania, Jeanine Heijnen, Nynke Striper en Robin Smeman.