Zondag 13 oktober 2024: Wijster – Schoonebeek 0 – 5 (0-2)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens (Johan Bos), Niek Weitering (C), Luca Kolmer, Davy Nijhof, Finn Buursma, Twan Steffens, Leon Steffens (Dion Levelink), Leon Heegen (Chiel Steffens), Niels Striper (Dennis Striper) en Niek Huser.

Scheidsrechter: J. G. May

Gele kaarten: Niek Huser, Finn Buursma en Tim Slomp, assistent trainer/coach (Schoonebeek)

12 min: 0-1 Niek Huser
17 min: 0-2 Leon heegen
51 min: 0-3 Twan Steffens
82 min: 0-4 Dennis Striper
90 min: 0-5 Twan Steffens

Schoonebeek wint ruim in Wijster

Na het doelpuntloze gelijkspel vorige week tegen Protos, wist Schoonebeek deze keer het net wel te vinden. Na een goede wedstrijd van Schoonebeekzijde, stokte de teller bij vijf treffers.

Vanaf het begin stond Schoonebeek goed georganiseerd en controleerde de wedstrijd, Wijster kwam maar moeilijk onder de druk uit. De eerste kans was dan ook voor Schoonebeek in de zevende minuut; een passje van Leon Heegen achter de Wijster defensie, werd opgepikt door Niels Striper die vervolgens via het lichaam van de keeper over schoot. In de 12e minuut kwam Schoonebeek op voorsprong, Twan Steffens passeerde een aantal tegenstanders via de linkerkant, legde terug op Niek Huser die binnen kon tikken, 0-1. Vijf minuten later pikte Leon Heegen een bal op uit de kluts, zag dat keeper Tijn Langenhorst te ver voor zijn doel stond, en schoot de bal van een meter of 20 met een boog over de doelman prachtig in het doel, 0-2. In de 21e minuut kreeg Wijster zijn eerste kans, maar de vrije bal van aanvoerder Milan Jelsma was een simpele prooi voor doelman Martin Berens. Daarna kreeg Wijster nog een aantal mogelijkheden, maar gevaarlijk werd het niet. Vlak voor rust nog wel een grote kans voor Schoonebeek; een ingooi van Davy Nijhof op Finn Buursma, Buursma ging langs zijn tegenstander en legde terug op Niels Striper, Striper schoot echter de opstuitende bal van 10 meter hoog over.

Ook in de tweede helft zocht Schoonebeek gelijk weer de aanval. In de 49e minuut een snelle uitbraak via de rechterkant waar Finn Buursma door Leon Heegen diep werd gestuurd, Buursma zette uitstekend voor op Niels Striper die met zijn passen net niet goed uitkwam en daardoor de kans verloren zag gaan. In de 51e minuut was het wel raak, Twan Steffens veroverde de bal in de Wijsterdefensie, ging alleen op doelman Langenhorst af en verraste de doelman met een strakke pegel in de korte hoek, 0-3. Vervolgens verloor Schoonebeek de grip wat op de wedstrijd en kwam Wijster iets beter in zijn spel zonder dat het echte kansen opleverde. In de 73e minuut wel weer een grote kans aan de andere kant, na wederom een voorzet van Finn Buursma kreeg deze keer Dennis Striper een kans, hij schoot echter via een verdediger net naast. Rond de tachtigste minuut eiste scheidsrechter May ook nog een hoofdrol op, eerst weigerde hij te fluiten toen Twan Steffens binnen de zestien overduidelijk onderuit gehaald werd, en vervolgens weigerde hij ook te fluiten toen de doorgebroken Finn Buursma onderuit werd gehaald. In de 82e minuut werd de wedstrijd definitief beslist door Dennis Striper, na een steekpass van Finn Buursma stond hij 1 op 1 met doelman Langenhorst en rondde beheerst af, 0-4. In de 89e minuut leek Wijster alsnog de eretreffer te kunnen maken, maar doelman Berens wist de voorzet van Alwin Bos net voor de voeten van Boudewijn Dolsma weg te grissen. In de 90e minuut na een aanval over meerdere schijven omspeelde Twan Steffens uiteindelijk doelman Langenhorst en schoot de bal in het lege doel, 0-5.

Na de wedstrijd was trainer Tenfelde tevreden met de ruime overwinning en nog meer met de derde wedstrijd op rij zonder tegentreffers. Trainer Alex Padding putte hoop uit de tweede helft toen Wijster iets beter in het spel kwam. Volgende week krijgt Schoonebeek de ongeslagen koploper USV op bezoek, Wijster moet dan op bezoek bij Dwingeloo.