Zondag 29 september 2024: DSC’65 – Schoonebeek 0 – 3 (0-1)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens, Niek Weitering (C), Luca Kolmer, Finn Buursma (Stijn Schepers), Niek Huser, Maik Imming (Dion Levelink), Twan Steffens, Leon Steffens, Niels Striper (Leon Heegen) en Remco Huser (Dennis Striper).

Scheidsrechter: F. Hooge

Gele kaarten: Martijn Gerding en Lars de Jonge (DSC’65) en Maik Imming (Schoonebeek)

15 min: 0-1 Leon Steffens
68 min: 0-2 Leon Steffens
90 min: 0-3 Leon Steffens

Schoonebeek wint nu wel in Dalerveen

Na de bekernederlaag drie weken geleden in Dalerveen tegen DSC’65, stond nu de competitiewedstrijd op het programma. DSC en Schoonebeek hadden allebei de eerste competitiewedstrijd verloren en waren erop gebrand om de eerste punten binnen te halen. Na een wedstrijd waarin Schoonebeek van begin tot eind domineerde won het uiteindelijk met 0-3.

Vanaf de aftrap dicteerde Schoonebeek het spel en liep DSC achter de feiten aan. Na een paar kleinere kansen kreeg Schoonebeek in de 13e minuut de eerste grote kans. Niels Striper was over de rechterkant er door, hij zette voor op Leon Steffens die geheel vrij staand de bal kon aannemen om vervolgens via de vingertoppen van doelman Youri Vendrig net over te schieten. In de 15e minuut een vrije bal voor Schoonebeek; Niels Striper legde de bal panklaar op het hoofd van Leon Steffens, die de bal hard binnen kopte, 0-1. In de 20e minuut was er een akelige botsing tussen Twan Steffens en Job Mulder waarbij de knie van Mulder op “slot” sprong, Mulder ging met de brancard van het veld en gelukkig was er in de rust een fysiotherapeute aanwezig die de knie weer van slot haalde. In de 29e minuut een snelle uitbraak van DSC waarbij Thijs Meppelink uiteindelijk net over volleerde. In de 33e minuut zette Luca Kolmer met een lange bal van achteruit Niek Huser alleen voor doelman Vendrig, Vendrig kon met de tenen nog net de inzet van Huser uit het doel werken. Vlak voor rust weer een kans voor Thijs Meppelink maar deze keer schoot hij net over.

Ook in de tweede helft bleef Schoonebeek de bovenliggende partij en kreeg de nodige kansen. In de 62e minuut een lange bal van doelman Martin Berens op Niek Huser, Huser zette voor op Twan Steffens, Steffens legde terug op Maik Imming die de bal van 25 meter op de lat schoot. In de 64e minuut slalomde Thijs Meppelink door de Schoonebeek defensie maar strandde op doelman Berens. In de 66e minuut kon Niek Huser, na een steekbal van Stijn Schepers, alleen op doelman Vendrig af maar wist hem niet te passeren. In de 68e minuut viel dan wel de 0-2, Niels Striper legde een ingooi van Jeffrey Berens terug op Niek Huser, Huser zette voor op Leon Steffens, Steffens controleerde de bal en schoot fraai binnen in de lange hoek, 0-2. Een kwartier voor tijd kreeg Martijn Gerding een vrije schietkans op de zestienmeter, hij schoot echter hoog over. In de 79e minuut een fout in de opbouw bij Schoonebeek, Nick Meijering profiteerde bijna maar zijn inzet belandde op de lat. In de 90e minuut complementeerde Leon Steffens zijn hattrick; een lange bal van achteruit werd door Dennis Striper teruggelegd op Dion Levelink, Levelink zette vervolgens meet een fraaie steekpass Steffens alleen voor de doelman, Steffens verschalkte de doelman in de verre hoek, 0-3.

Na de wedstrijd was trainer Tenfelde van Schoonebeek vooral blij met de inzet van zijn team, tot in de laatste minuut werd er gestreden voor een goed resultaat. Trainer Jos Wiersum van DSC baalde dat zijn elftal de gehele middag achter de feiten aan gelopen heeft. Volgende week krijgt Schoonebeek Protos op bezoek, DSC moet dan naar Dwingeloo toe.