Zondag 6 oktober 2024: Schoonebeek – Protos 0 – 0 (0-0)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens, Niek Weitering (C), Luca Kolmer, Finn Buursma (Johan Bos), Niek Huser, Maik Imming, Twan Steffens, Leon Steffens (Leon Heegen), Niels Striper (Dion Levelink) en Remco Huser.

Scheidsrechter: S. Man in ’t Veld

Gele kaarten: Finn Buursma (Schoonebeek en Dylano Kok en Bram Mittendorf (Protos). Twee keer geel: Remco Huser (Schoonebeek)

Schoonebeek en Protos in evenwicht

Na de overwinning vorige week tegen DSC’65 probeerde Schoonebeek deze middag de goede lijn door te trekken. Protos bood echter aanzienlijk meer weerstand en hield Schoonebeek op een doelpuntloos gelijkspel.

Vanaf de aftrap door pupul van de week Feline Levelink nam Protos het initiatief, het begon feller aan de wedstrijd dan Schoonebeek en kreeg dan ook de eerste kansjes. Al in de tweede minuut tikte Daniël Kluitenberg de bal (aangeboden door B&B Afval Recycling) door op Bram van der Veen, maar voordat van der Veen kon uithalen herstelde Finn Buursma de situatie. In de 20e minuut een vrije bal van David Koomen van een meter of 30, hij schoot in één keer op doel, de bal leek een eenvoudige prooi voor doelman Martin Berens maar Berens gleed uit en kon met een uiterste inspanning de bal nog net uit het doel tikken. Halverwege de eerste helft nam Schoonebeek het initiatief over en kwam steeds beter in de wedstrijd. In de 32e minuut leverde dat bijna een voorsprong op, toen een verdwaalde voorzet van Leon Steffens over doelman Yannick Stein heen leek te zeilen, Stein kon echter met de vingertoppen nog net de bal over de lat tikken. Direct daarop had Protos op voorsprong moeten komen toen Dylano Kok geheel vrijstaand bij de tweede paal van dichtbij een voorzet van Bram van der Veen over kopte. Op slag van rust was de grootste kans voor Schoonebeek, na een prachtige steekpass van Finn Buursma kon Remco Huser van dichtbij binnen tikken, hij schoot echter tegen doelman Stein aan.

In de tweede helft begon Schoonebeek beter, maar de eerste kansjes waren voor Protos. Eerst kopte Bram van der Veen een voorzet van Bram Mittendorf over en vervolgens verprutste van der Veen een verkeerde terugspeelbal van Maik Imming. Aan de andere kant in de 67e minuut legde Remco Huser goed terug op Maik Imming, Imming schoot laag in de rechteronderhoek, maar doelman Stein wist met een uiterste krachtsinspanning de bal nog net uit het doel te houden. In de 83e minuut kreeg Remco Huser zijn tweede gele kaart en kon vroegtijdig de kleedkamer opzoeken. Vanaf dat moment probeerde Schoonebeek de 0-0 over de streep te trekken, Protos zette wel aan maar verder dan kopballetjes van Bram Mittendorf en Bart Reinink kwam het niet.

Na de wedstrijd waren beide trainers, Tenfelde en Kramer, het er over eens dat een gelijkspel een terechte uitslag was. Volgende week moet Schoonebeek op bezoek bij Wijster, Protos krijgt dan Dwingeloo op bezoek.