Zondag 1 september 2024: Schoonebeek – SVV’04   0 – 1      (0-1)

45+3 min:     0-1   Ruben Jansen

Schoonebeek nipt onderuit in eerste bekerwedstrijd

De eerste bekerwedstrijd van het seizoen 2024-2025 zit er weer op. Na een meer spannende dan goede wedstrijd tegen de buren SVV’04 uit Schoonebeek, werd het 0-1 voor SVV.

Vanaf het begin was SVV de bovenliggende partij, het jeugdige Schoonebeek werd terug gedrongen en kwam maar moeilijk en spaarzaam onder de druk van SVV uit. De eerste grote kansen waren dan ook voor SVV. In de 6e minuut kopte Jarno Gerrits een corner in de kruising, maar met een reflex kon doelman Martin Berens de bal uit het doel tikken. In de 11e minuut ging een vrije bal van Ruben Jansen via de buitenkant van de paal naast. En in de 18e minuut schoot Gerrits via de lat over. Pas na een half uur voetballen kreeg Schoonebeek zijn eerste kans, na een voorzet van Niek Huser schoot Remco Huser net naast. In de 41e minuut weer een grote kans voor SVV, Daan Finke ging alleen op doelman Berens af maar kreeg de bal niet langs de doelman. Diep in de blessuretijd van de eerste helft kwam SVV dan wel op voorsprong, een prachtig afstandsschot van Ruben Jansen van zo’n 25 meter verdween links onderin de hoek, 0-1.

Ook in de tweede helft waren de eerste kansen weer voor SVV, maar nu was in de 56e minuut de grootste kans voor Schoonebeek. Twan Steffens kon na een lange pass van Martin Berens alleen op doelman Wiljo Wesseling af, maar Steffens produceerde slechts een rollertje die Wesseling eenvoudig kon oppikken. SVV bleef de aanval zoeken maar werd steeds minder daadkrachtig en creëerde steeds minder. In de 88e minuut had Schoonebeek toch nog een puntje mee kunnen/moeten pikken, maar Niek Huser schoot vlak voor het doel een voorzet van Finn Buursma huizenhoog over. In de blessuretijd had Julian de Groote de score nog kunnen verdubbelen, maar alleen voor doelman Berens kreeg hij de bal niet in het doel.

Ondanks de nederlaag was trainer Tenfelde van Schoonebeek redelijk tevreden, zijn jeugdige team was staande gebleven tegen een derdeklasser. Trainer Schaart van SVV had vooral de sporen van de Schoonebeker feestweek gezien. Volgende week gaat Schoonebeek op bezoek bij DSC’65 in Dalerveen, SVV’04 krijgt dan Weiteveen op bezoek.