Zondag 26 mei 2024: Schoonebeek – Ruinen 0 – 6 (0-3)

Opstelling:

Martin Berens, Jan-Willem Wubkes (Chiel Steffens), Jeffrey Berens (Dennis Striper),Tim Slomp (Stijn Schepers), Davy Nijhof, Niek Weitering, Niek Huser (Maik Imming), Finn Buursma, Twan Steffens, Leon Steffens en Remco Huser (Jordy Bosch).

Scheidsrechter: T. Alberts

Gele kaarten: Geen

18 min: 0-1 Elmar van Belkum
23 min: 0-2 Anthal Horlings
36 min: 0-3 Jurgen Hoorn
56 min: 0-4 Anthal Horlings
60 min: 0-5 Jurgen Hoorn
71 min: 0-6 Anthal Horlings

Schoonebeek sluit seizoen in stijl af

Afgelopen zondag stond de laatste wedstrijd van het seizoen 2023-2024 op het programma. Het al gedegradeerde Schoonebeek kreeg Ruinen op bezoek. Ruinen kon nog een periode winnen door de derde plek in de eindranglijst veilig te stellen. Na een 0-6 overwinning was dit uiteindelijk ruimschoots gelukt voor Ruinen.

Voor aanvang van de wedstrijd werd er nog afscheid genomen van een aantal spelers en begeleiding; Jan Willem Wubkes, Tim Slomp, Jordy Bosch en Rob Koers gaan stoppen of lager voetballen, Kjelld Temmen stapt over naar Weiteveense Boys, tweede trainer Richard Schlüter stapt over naar Erica en hoofdtrainer Jorden Abel gaat volgend seizoen bij de tegenstander van deze middag Ruinen aan de slag.

Vanaf de aftrap door pupil van de week Niek Blauwgeers werd direct duidelijk waarom Ruinen voor promotie streed en Schoonebeek tegen degradatie, Ruinen nam het initiatief en wilde zo snel mogelijk de derde plek veilig stellen. Na twee waarschuwingsschoten van Anthal Horlings en Elmar van Belkum met de wedstrijdbal van Isolar, was het in de 18e minuut wel raak. De rappe Sander ter meer was er weer door over rechts, legde voor en Elmar van Belkum hoefde alleen maar binnen te tikken, 0-1. Een paar minuten later was het alweer raak, nu was het Anthal Horlings die een voorzet van links vrij kon binnen tikken, 0-2. En in de 36e minuut was het Jurgen Hoorn die een voorzet van Anthal Horlings binnen kon tikken, 0-3. Tussendoor kwam Schoonebeek niet verder dan wat afstandsschoten, waarbij die van Twan Steffens (rakelings naast) nog het gevaarlijkst was.

Ook in de tweede helft was Ruinen veruit het gevaarlijkst, maar kreeg Schoonebeek ook een aantal 100% kansen. Tim Slomp schoot bij de tweede paal van een meter of vijf naast, Leon Steffens schoot geheel vrij voor keeper Jarno van Belkum over en ging Finn Buursma alleen op keeper Jarno van Belkum af maar wist hem niet te omspelen. Nadat Martin Berens nog een strafschop stopte van Sander ter Meer, liep Ruinen via Anthal Horlings, Jurgen Hoorn en wederom Anthal Horlings uit naar 0-6.

Met deze overwinning gaat Ruinen deelnemen aan de nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse. Voor Schoonebeek moest dit seizoen blijkbaar de gifbeker volledig leeg, zodat het volgend seizoen weer met een schoone beker kan beginnen.