Maandag 20 mei 2024: SVV’04 – Schoonebeek 1 – 2 (0-0)

Opstelling:

Martin Berens, Jan-Willem Wubkes, Jeffrey Berens,Tim Slomp (Johan Bos), Davy Nijhof (Stan Heegen), Niek Weitering, Maik Imming (Jordy Bosch), Niek Huser, Finn Buursma (Twan Steffens), Leon Steffens en Remco Huser.

Scheidsrechter: M. Assen

Gele kaarten: Arjen Kocks, SIl Wanders en Sander Kocks (SVV’04) en Jordy Bosch, Jan Willem Wubkes en Martin Berens (Schoonebeek)

48 min: 0-1 Niek Huser
54 min: 1-1 Rick Piek
62 min: 1-2 Remco Huser

Schoonebeek wint derby van SVV’04

Afgelopen zondag moest Schoonebeek op bezoek bij buurman SVV’04. In deze derby stond voor Schoonebeek behalve de eer weinig meer op het spel, SVV daarentegen strijdt nog volop om de nacompetitie te ontlopen. Na een eerste helft waarin SVV op voorsprong had moeten komen maar dit naliet, kwam Schoonebeek in de tweede helft goed terug en trok de 1-2 overwinning naar zich toe.

De eerste helft ging grotendeels gelijk op, met mogelijkheden aan beide zijden was de wedstrijd behoorlijk in evenwicht. Pas vlak voor de rust wist SVV een aantal grote kansen te creëren. In de 39e minuut schoot Harmen Stuiver op de paal, en in de 42e minuut na een goede aanval via Harmen Stuiver en Rick Piek schoot Bart Moes vlak voor doel hoog over.

Vlak na rust in de 48e minuut kreeg Schoonebeek een corner, Finn Buursma slingerde de bal naar de tweede paal waar Niek Huser de bal binnen volleerde, 0-1. Lang kon Schoonebeek niet genieten van de voorsprong, nadat eerst Rick Piek onreglementair de doorgang werd belet door Jan Willem Wubkes, wat Wukes slechts geel opleverde, was het in de 54e minuut doelman Martin Berens die met behulp van broertje Jeffrey Berens wederom Rick Piek de doorgang beletten. Deze keer wees de goed leidende scheidsrechter Assen naar de penaltystip. Piek ging zelf achter de bal staan en scoorde beheerst, 1-1. Na de 1-1 drong SVV steeds sterker aan en wilde de beslissing forceren, het gaf hierdoor achterin steeds meer ruimte weg. In de 62e minuut profiteerde Remco Huser hiervan, hij was er door en wilde uithalen maar werd onderuit gehaald in de zestien. Ook Huser ging zelf achter de bal staan en stuurde doelman Wiljo Wesseling de verkeerde hoek in, 1-2. SVV ging nog meer op zoek naar de gelijkmaker en ging steeds meer de lange bal hanteren. Schoonebeek bleef redelijk eenvoudig overeind en had zelfs nog de grootste kansen om de wedstrijd te beslissen.

Na de wedstrijd baalde men bij SVV enorm, omdat ook Sleen had verloren had men het ontlopen van de nacompetitie weer in eigen hand kunnen nemen. Volgende week heeft SVV een nieuwe kans uit bij Dwingeloo. Schoonebeek sluit volgende week thuis het seizoen af tegen Ruinen.