Zondag 12 mei 2024: Schoonebeek – Sweel 0 – 1 (0-1)

Martin Berens, Tim Slomp, Leon Steffens, Johan Bos (Stan Heegen), Davy Nijhof, Jordy Bosch (Dennis Striper), Chiel Steffens, Maik Imming, Finn Buursma, Remco Huser en Cas Kolmer (Jeffrey Berens).

Scheidsrechter: F. Hooge

Gele kaarten: Cas Kolmer en Tim Slomp (Schoonebeek en Twan Jalving (Sweel)

39 min: 0-1 Sven Witte

Schoonebeek gedegradeerd

Afgelopen zondag moest Schoonebeek tegen Sweel. Schoonebeek moest winnen om niet officieel te degraderen, Sweel is nog in strijd voor een periode. Trainer Abel moest weer behoorlijk puzzelen om elf namen op het wedstrijdformulier te krijgen, en tot overmaat van ramp viel ’s morgens Twan Steffens en in de warming up Niek Huser en Stijn Schepers nog geblesseerd af. Na een redelijk gelijk op gaande wedstrijd waarin Sweel wel de bovenliggende partij was, won Sweel met 0-1 waardoor Schoonebeek gedegradeerd is.

Schoonebeek begon goed aan de wedstrijd, het drong Sweel terug en kreeg een paar mogelijkheden. Na een kwartier kreeg Sweel zijn eerste kans, maar dat was ook gelijk een hele grote. Wouter vd Veen was er over de rechterkant door, schoot in de verre hoek, doelman Berens toucheerde de bal (aangeboden door Gankema Bv / ML Betonboring en Zaagtechniek) en de bal rolde langzaam richting het doel, Jorrit Reuvers dacht slim te zijn door het laatste tikje te geven, alleen deed hij dit vanuit buitenspelpositie. In de 26e minuut ging Chiel Steffens het luchtduel aan met Mees Kuipers, scheidsrechter Hooge vond dit niet kunnen en gaf Sweel een strafschop. Wouter vd Veen schoot deze echter metershoog over. In de 39e minuut kwam Sweel dan wel op voorsprong, een voorzet van Stein Jansen werd door Sven Witte binnen getikt, 0-1.

Ook in de tweede helft begon Schoonebeek weer goed met kansen voor Cas Kolmer en Remco Huser. Maar ook nu nam Sweel langzaamaan het initiatief weer over, maar was het niet echt effectief in het afronden. Meerdere keren stond doelman Berens in de weg, zelfs nog een keer geholpen door Davy Nijhof op de doellijn. Omdat Sweel de wedstrijd niet besliste werd Schoonebeek tegen het eind weer sterker. In de 83e minuut kreeg Schoonebeek zijn grootste kans van de wedstrijd, Jeffrey Berens gaf een lage voorzet van de linkerkant en Leon Steffens had de bal voor het intikken, echter doelman Vugteveen haalde met zijn grote teen de bal van de lijn.

Door de nederlaag is Schoonebeek nu officieel gedegradeerd en rest het nog twee wedstrijden, volgende week uit tegen SVV’04 en daarna nog thuis tegen Ruinen. Sweel deed goede zaken voor een periode en moet nog tegen Dwingeloo en Beilen.