Zondag 24 maart 2024: Beilen – Schoonebeek 3 – 0 (2-0)

Opstelling:

Kjelld Temmen, Stijn Schepers (Cas Kolmer), Jeffrey Berens, Stan Heegen, Niek Weitering (Luuk Wemhof), Jordy Bosch, Finn Buursma, Twan Steffens (Luca Kolmer), Chiel Steffens, Davy Nijhof (Milan Nijenstein) en Dennis Striper (Dennis Eising).

Scheidsrechter: R. Bergstra

Kaarten: Geen

05 min: 1-0 Dyam Blaauw

35 min: 2-0 Ronald Smit

88 min: 3-0 Nick Matthijssen

Een door blessures, wintersport en ziekte flink gehavend Schoonebeek kon zondagmiddag in en tegen Beilen geen vuist maken. Beilen bepaalde op het kunstgras de gehele wedstrijd het spel en Schoonebeek verdedigde met man en macht om het Beilen zo lastig mogelijk te maken. De harde wind en de regen hadden een grote invloed op het spel en het kijkplezier voor de supporters van beide teams langs de lijn.

Toen Beilen al in de 5e minuut de score opende werd de missie voor Schoonebeek nog lastiger. Schoonebeek nam, gezien de omstandigheden begrijpelijk, de gehele wedstrijd de verdedigende stellingen in om de beilenaren het scoren te beletten. Stiekem werd gehoopt op 1 of meerdere bevliegingen richting het doel van Beilen maar die waren er bijna niet. Vlak voor rust werd het 2 – 0 voor de thuisploeg toen Ronald Smit een corner vrij ongehinderd kon binnen koppen. Beilen was continu in de aanval maar het leidde slechts tot enkele grote kansen door het compact verdedigen van Schoonebeek.

Gedurende de wedstrijd vielen ook nog Stijn Schepers, Twan Steffens en Niek Weitering uit waardoor het team van Schoonebeek er nog jonger op werd. Toch wist Schoonebeek door goed in de organisatie te voetballen en met veel inzet het aantal kansen van Beilen tot een minimum te beperken en Beilen hoefde door de 2 – 0 voorsprong niet zo nodig meer. Vlak voor tijd floot de goed leidende scheidsrechter Bergstra nog voor een pennel voor Beilen vanwege een handsbal. Keeper Kjelld Temmen gokte op de goede hoek maar de bal werd prima ingeschoten door spits Nick Matthijssen, eindstand 3 – 0.

Voor Schoonebeek is het belangrijk en te hopen dat de spelers met pijntjes en blessures snel herstellen. Volgende week Paasmaandag komt koploper Raptim naar sportpark De Gruinte in Nieuw Schoonebeek.

RN