Zondag 17 maart 2024: Schoonebeek – Dwingeloo 2 – 2 (1-0)

Opstelling:

Martin Berens, Tim Slomp (Cas Kolmer), Jan Willem Wubkes, Stijn Schepers, Jeffrey Berens (Johan Bos), Maik Imming, Finn Buursma (Dennis Striper), Justin Katuin, Twan Steffens (Chiel Steffens), Niek Weitering en Leon Steffens.

Scheidsrechter: R. Koops

Gele kaart: Fabian Bosker (Dwingeloo)

32 min: 1-0 Justin Katuin
55 min: 1-1 Nick Zanting
72 min: 1-2 Nick Zanting
96 min: 2-2 Niek Weitering

Schoonebeek en Dwingeloo schieten weinig op met een punt

Afgelopen zondag moest Schoonebeek aantreden tegen “rode lantaarn drager” Dwingeloo. De uitwedstrijd in Dwingeloo werd nog met 2-1 verloren, en dat is tot op heden de enige overwinning van Dwingeloo. Deze middag kwam er bijna eentje bij, maar in de 96e minuut wist Schoonebeek toch nog de gelijkmaker te produceren, 2-2.

Vanaf de aftrap zocht Schoonebeek de aanval. En in de tweede minuut leek Schoonebeek al een grote kans te krijgen, maar na een prachtige diepe bal (aangeboden door BBQTIME) van Jordy Bosch treuzelde Finn Buursma te lang waardoor de kans verloren ging. Vervolgens was er een half uur weinig te genieten, Schoonebeek had de bal maar kon geen echte kansen creëren en Dwingeloo creëerde helemaal niets. In de 32e minuut veerde iedereen dan ook op; een cross bal van Tim Slomp achter de verdediging werd door Justin Katuin opgepikt, en in één keer langs doelman Lars Bouw getikt, 1-0. Dwingeloo leek wakker geschud want twee minuten later kreeg Martin Berens het eerste schot van Mees Spijkers op doel. In de 42e minuut een voorzet van Jeffrey Berens op Niek Weitering, maar de kopbal was te slap en een gemakkelijke prooi voor Bouw. Vlak voor rust leek Dwingeloo op gelijke hoogte te komen, een voorzet van Mats Vendrig werd van dichtbij ingeschoten door Nick Zanting maar doelman Berens kon met een katachtige reflex redding brengen.

Ook na de rust bleef Schoonebeek de beter voetballende ploeg. In de 49e minuut schoot Finn Buursma een afgeslagen vrije bal net naast. In de 55e minuut wilde dezelfde Buursma terugspelen op doelman Berens, hij had echter Jesse de Weerd over het hoofd gezien. De Weerd zei hartelijk dank en legde voor op Nick Zanting die vrij kon binnen tikken, 1-1. Buursma probeerde een minuutje later zijn fout gelijk weer goed te maken, maar hij schoot vanaf de 16 net naast. In de 61e minuut leek Dwingeloo op voorsprong te komen, Mats Vendrig had vrije doorgang maar Berens redde zijn inzet, Zanting kon vervolgend binnen tikken maar deed dit vanuit buitenspelpositie. In de 65e minuut had Schoonebeek weer op voorsprong moeten komen, Finn Buursma zette voor op Justin katuin, Katuin stond één op één met doelman Bouw maar legde weer breed op Buursma, Buursma kon vervolgens binnen tikken maar schoot recht op Bouw. In de 67e minuut werd een kopbal van Tim Slomp door een verdediger van de lijn gehaald. En zoals zo vaak; als er aan de ene kant de kansen gemist worden, dan wordt er aan de andere kant gescoord. In de 72e minuut miste Jeffrey Berens een simpele steekbal, Jesse de Weerd had hierdoor een vrije doorgang, voor doelman Berens legde hij de bal breed op de meegelopen Zanting, die de 2-1 kon binnen tikken. Vervolgens probeerde Schoonebeek het wel, maar de echte overtuiging miste. Dwingeloo was dichter bij de 1-3 dan dat de gelijkmaker in de lucht hing. Toch in de 96e minuut gebeurde het nog; een corner van Twan Steffens werd door Chiel Steffens weer voor het doel gekopt waar Niek Weitering binnen kon koppen, 2-2.

Na de wedstrijd was trainer Karhof van Dwingeloo realistisch, hij baalde van de late gelijkmaker maar was blij met het punt. Trainer Abel wist niet of hij blij moest zijn met de late gelijkmaker of teleurgesteld over de slechte wedstrijd. Volgende week moet Schoonebeek naar Beilen, daar is de volgende kans op drie punten.