Zondag 3 maart 2024: Oranje Zwart – Schoonebeek 0 – 0 (0-0)

Opstelling:

Martin Berens, Jan Willem Wubkes, Tim Slomp, Stijn Schepers, Leon Steffens (Stan Heegen), Jeffrey Berens, Finn Buursma (Jordy Bosch), Chiel Steffens (Johan Bos -> Maik Imming), Niek Weitering, Niek Huser en Twan Steffens

Scheidsrechter: R. Lemstra

Kaarten: Karim Aouled, Denny van der Linde en Dennis Blokzijl (Oranje Zwart) en Stijn Schepers, Chiel Steffens en Niek Weitering (Schoonebeek)

Schoonebeek en Oranje Zwart schieten weinig op met puntendeling

Na de redelijk goede wedstrijd vorige week tegen Sleen, mocht Schoonebeek deze zondag afreizen naar Wanneperveen. Oranje Zwart (OZ) stond net boven Schoonebeek op de ranglijst, en met drie punten zou Schoonebeek over OZ heen gaan. Maar het werd een belabberd beroerde wedstrijd die eindigde zoals die begonnen was, 0-0.

Vanaf het begin probeerde Schoonebeek wel het spel te maken, maar de nauwkeurigheid ontbrak om echt gevaarlijke kansen uit te spelen. OZ wachtte rustig af en loerde geduldig op de counter. Zo was ook de eerste grote kans voor OZ; Denny van der Linde werd met een lange bal gelanceerd, zijn voorzet bereikte Jordi Hoorn, maar die kon de voet net niet goed achter de bal krijgen waardoor deze naast ging. In de tegenaanval kwam Stijn Schepers door over links, hij legde de bal terug op Leon Steffens, maar de inzet van Steffens smoorde in een woud van verdedigers. Het spel werd in de loop van de eerste helft steeds slechter en daarbij een scheidsrechter die zich moeiteloos aanpaste aan het niveau, leverde een hoop frustratie in en om het veld op. Vlak voor rust kreeg OZ nog een vrije bal op een meter of twintig van het doel, de harde inzet van Denny van der Linde werd een vrij eenvoudige prooi voor doelman Berens.

OZ kwam de tweede helft goed uit de kleedkamer, Karim Aouled glipte in de 47e minuut door de Schoonebeek defensie en kwam 1 op 1 met doelman Berens, de beste man op het veld deze middag Martin Berens kwam als winnaar uit het duel. Daarna kregen we in de tweede helft hetzelfde spelbeeld als in de eerste; Schoonebeek probeerde te voetballen maar bleef onnauwkeurig en OZ wachtte af en loerde op de counter. In de 56e minuut een voorzet van Finn Buursma op Niek Huser, Huser verlengde op Leon Steffens maar de inzet van Steffens strandde weer op een verdediger. In de 66e minuut een snelle ingooi van OZ waardoor Denny van der Linde alleen voor doelman Berens kwam, deze keer ging zijn inzet rakelings voorlangs. In de tegenaanval was Twan Steffens er op links door, zijn voorzet bereikte de vrijstaande Finn Buursma, de inzet van Buursma was te slap en recht op doelman Marcel Petter af. In de 73e minuut kopte Leon Steffens een voorzet terug op Niek Huser, het schot van Huser ging ruim voorlangs. Vlak daarna was er weer een vrije schietkans voor Huser maar deze keer schoot hij aan de andere kant van het doel naast. In de 82e minuut een snelle uitbraak van Schoonebeek maar ook deze keer kon doelman Petter redding brengen op de inzet van Leon Steffens. Tegen het einde begon Schoonebeek steeds meer te drukken om de openingstreffer te forceren, en in de 89e minuut leek deze ook te vallen. Stan Heegen zette van rechts voor en Twan Steffens leek tegendraads binnen te koppen, maar doelman Petter wist met een uiterste inspanning nog net redding te brengen. Diep in blessuretijd nog een grote kans voor Schoonebeek, Niek Huser draaide zich vrij van zijn directe tegenstander Dennis Blokzijl, Blokzijl schoffelde Huser vervolgens onderuit, Twan Steffens pikte de bal op en werd op randje 16 onderuit geschoffeld door Henk Kleene. Dit leverde slechts een gele kaart op voor Blokzijl. De vrije bal werd door Jordy Bosch rakelings over geschoten.

Met de puntendeling was OZ uiteindelijk het meest tevreden, zij blijven zo boven Schoonebeek op de ranglijst. Volgende week krijgt Schoonebeek Wacker op bezoek, hopelijk lukt het dan wel om eens wat kansen te benutten, net als daar uit (2-8).