Zondag 25 februari 2024: Schoonebeek – Sleen 1 – 1 (0-1)

Opstelling:

Martin Berens, Jan Willem Wubkes, Mike Stam, Stijn Schepers, Leon Steffens, Jeffrey Berens, Finn Buursma, Niek Weitering, Justin Katuin, Niek Huser en Twan Steffens

Scheidsrechter: H.M. Gerbrandy

Kaarten: Justin Kuioers (Sleen)

36 min: 0-1 Jasper Ruinemans
61 min: 1-1 Leon Steffens

Schoonebeek doet zichzelf te kort tegen Sleen

Na de oorwassing vorige week tegen Ruinen was Schoonebeek gebrand op revanche tegen Sleen. Gezien de kansenverhouding is Schoonebeek daarin geslaagd, echter wist het slechts eentje daarvan te benutten. En omdat Sleen er ook eentje benutte eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

Vanaf het begin waren beide teams aan elkaar gewaagd. Na wat schermutselingen voor beide doelen was de eerste grote kans voor Schoonebeek in de 11e minuut; Niek Huser kon vrij uithalen, maar zijn inzet met de wedstrijdbal van Loonbedrijf Wolken ging rakelings naast. Aan de andere kant had Arjan Goeree een aantal gevaarlijk indraaiende voorzetten, eentje daarvan werd door Jacques Koops net over gekopt, de rest was een prooi voor doelman Martin Berens. In de 19e minuut een kans voor Niek Huser, hij pikte een steekpass op en omspeelde doelman Niels Kloppenburg, maar zijn inzet belandde op de paal. In de 26e minuut omspeelde Huser wederom doelman Kloppenburg, maar deze keer werd Huser te ver naar de zijkant gedrongen om gevaarlijk te kunnen uithalen. In de 32e minuut brak Stijn Schepers over links door en zette voor op Finn Buursma, Buursma werd net genoeg gehinderd waardoor hij een teenlengte tekort kwam om binnen te tikken. Aan de andere kant kopte Ruben Zijnge een vrije bal van Rogier Buls net voorlangs. In de 36e minuut kwam Sleen tegen de verhouding in op voorsprong. Een te harde terugspeelbal kon door doelman Berens niet goed weggewerkt worden, de bal belandde precies in de voeten van Jasper Ruinemans , Ruinemans bedacht zich niet en plaatste de bal met een fraaie boog over Berens in het doel, 0-1. Vlak daarna kon Justin Katuin de stand alweer gelijk trekken, maar zijn schot ging net over. Maar Sleen had voor de rust de voorsprong ook nog kunnen verdubbelen, Arjan Goeree kwam één op één met doelman Berens, maar Berens redde de inzet.

Direct na rust had Finn Buursma de gelijkmaker moeten maken, Niek Huser legde de bal breed op de meegelopen Buursma, maar Buursma wist op twee meter voor het lege doel over de bal heen te maaien. Schoonebeek kreeg hierdoor wel extra moed en drukte Sleen helemaal terug op de eigen helft. Na diverse mogelijkheden was er weer een grote kans in de 60e minuut, Leon Steffens was er door over rechts, zette voor en Finn Buursma kwam weer een teenlengte tekort om binnen te tikken, en bij de tweede paal kwam Niek Huser een halve teenlengte tekort want hij tikte de bal net naast. Een minuutje later viel dan wel de meer dan verdiende gelijkmaker. Een diepe bal van Mike Stam werd door Leon Steffens goed gecontroleerd, en alleen voor doelman Kloppenburg tikte hij de bal door de benen van Kloppenburg in het doel, 1-1. In de 65e minuut kon Schoonebeek ook gelijk op voorsprong komen, Finn Buursma werd door Niek Huser geheel vrij gespeeld, maar de inzet van Buursma was te slap waardoor Kloppenburg eenvoudig kon redden. Pas in de 79e minuut kreeg Sleen zijn eerste kans van de tweede helft, een voorzet van Lars Meijer werd door Jasper Ruinemans ruim over gekopt. Diep in blessuretijd had Twan Steffens de 2-1 op zijn schoen, hij kon alleen op doelman Kloppenburg af gaan, maar Kloppenburg redde een punt voor Sleen.

Na de wedstrijd was trainer van der Valle van Sleen teleurgesteld in de prestatie van zijn team, vooraf was er op meer gerekend maar achteraf was hij toch nog blij met een punt. Trainer Abel van Schoonebeek baalde dat Schoonebeek zichzelf weer tekort heeft gedaan, zoveel kansen creëren en slechts één keer scoren. Met een puntje schiet je niet zoveel op, volgende week uit bij Oranje Zwart moeten dan maar de drie punten gehaald worden.