Zondag 28 januari 2024: Schoonebeek – SVV’04 1 – 2 (1-1)

Opstelling:

Martin Berens, Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Niels Striper), Leon Steffens, Jeffrey Berens (Dennis Striper), Finn Buursma (Stijn Schepers), Niek Weitering, Remco Huser (Leon Heegen), Chiel Steffens (Jordy Bosch), Niek Huser en Twan Steffens

Scheidsrechter: J. Reints

Kaarten: Sam Ridderman, Colin Schuurhuis en Bart Slomp (SVV’04)

9 min: 0-1 Sander Kocks
29 min: 1-1 Niek Huser
53 min: 1-2 Arjen Kocks

Schoonebeek onderuit in derby tegen SVV’04

Vanwege de (kunstmatige) hoge waterstanden rond het sportpark in Nieuw Schoonebeek kon de selectie van trainer Abel na de winterstop slechts één training op eigen trainingsveld afwerken. En omdat de KNVB niet met de verenigingen mee wil denken moest ook de inhaalwedstrijd tegen Sweel afgelopen donderdag afgewerkt worden. En nu stond de derby tegen SVV’04 alweer op het programma. Schoonebeek en SVV’04 staan beide in het rechterrijtje en hebben de punten hard nodig. Na een meer spannende dan goede derby die gelijk opging, nam SVV de punten mee naar (Oud) Schoonebeek met een 1-2 overwinning.

De wedstrijd begon aftastend, bij beide ploegen was te merken dat er niet verloren mocht worden. De eerste kans met de wedstrijd bal van Slomp PVC Vloeren was voor Schoonebeek, een voorzet van Niek Huser werd door Remco Huser via een verdediger naast geschoten. Aan de andere kant vloog de eerste kans van SVV er wel gelijk in, nadat Schoonebeek de bal niet goed weg werkte kon Jeroen Drenthen een voorzet geven op Sander Kocks. Kocks kopte de bal met een boogje over doelman Martin Berens in het doel, 0-1. Hierna ging Schoonebeek op zoek naar de gelijkmaker, maar tot de 29e minuut leverde dat niet echt grote kansen op. In de 29e minuut schoot Twan Steffens een vrije bal op doel, keeper Vicenzo Striper keerde de bal maar vanuit de daaropvolgende kluts kon Niek Huser binnen tikken, 1-1. Vlak voor rust leek Schoonebeek zelfs op voorsprong te komen, maar de kopbal van Leon Steffens ging rakelings naast.

Ook in het begin van de tweede helft ging het weer gelijk op. Maar ook nu vloog de eerste kans van SVV er gelijk weer in, een steekpassje van Ruben Jansen zette Arjen Kocks één op één met doelman Berens, Kocks prikte de bal langs Berens in de verre hoek, 1-2. Ook nu moest Schoonebeek weer in de achtervolging, en drong SVV steeds verder terug op de eigen helft. De grootste kans op de gelijkmaker was voor Twan Steffens in de 64e minuut. Een lange bal van Martin Berens achter de SVV defensie werd door Steffens opgepikt, en hij kon alleen op doelman Striper af, Striper redde de inzet van Steffens. Schoonebeek ging steeds meer risico’s nemen en SVV bleef loeren op de counter. Schoonebeek had wel een duidelijk overwicht, maar SVV wist met de nodige strijd een tegentreffer te voorkomen. Aan de andere kant wist doelman Berens alle counters onschadelijk te maken waardoor er niet weer werd gescoord.

Na de wedstrijd was SVV vooral blij met de punten, het spel liet nog veel ruimte voor verbetering. Bij Schoonebeek was men alweer aan het puzzelen hoe men iedereen weer fit krijgt richting volgende week, want twee wedstrijden binnen drie dagen zonder een fatsoenlijke voorbereiding heeft de nodige (spier-) blessures opgeleverd.