Donderdag 25 januari 2024: Sweel – Schoonebeek 3 – 0 (1-0)

33 min: 1-0 Jeroen Seubers
94 min: 2-0 Wouter van der Veen
96 min: 3-0 Stein Jansen

Schoonebeek moest in januari doordeweeks inhalen tegen Sweel

Vanwege de (kunstmatige) hoge waterstanden rond het sportpark in Nieuw Schoonebeek kon de selectie van trainer Abel na de winterstop slechts één training op eigen trainingsveld afwerken. En omdat de KNVB niet met de verenigingen mee wil denken en ook Sweel niet wilde verplaatsen, moest de inhaalwedstrijd tegen Sweel afgelopen donderdag afgewerkt worden.

Door werk, ziekte en blessures miste Schoonebeek de halve selectie, maar wist toch nog een elftal op de been te brengen dat Sweel de nodige weerstand kon bieden. De eerste helft was Sweel wel de betere, maar Schoonebeek kreeg zijn kansen. In de 33e minuut viel de openingstreffer voor Sweel; een corner werd niet goed weggewerkt, en opnieuw ingebracht en door Jeroen Seubers binnengekopt, 1-0.

In de tweede helft lukte het Sweel maar niet om de wedstrijd te beslissen waardoor Schoonebeek in de wedstrijd bleef. Tegen het eind kreeg Schoonebeek zelfs de betere kansen, en werd een prachtig doelpunt van Finn Buursma onterecht afgekeurd wegens buitenspel. In de blessuretijd zat Schoonebeek er helemaal door waardoor Sweel nog twee keer kon scoren via Wouter van der Veen en Stein Jansen.

De fysiotherapeute van Schoonebeek kan de komende dagen overwerk verrichten om de nodige spelers weer fit te krijgen richting komende zondag, want binnen drie dagen volgt alweer de derby tegen SVV’04. En dan heeft de KNVB het altijd over belasting en belastbaarheid en periodisering…. Maar een amateurvereniging wordt verplicht om na één training in januari al twee wedstrijden te spelen binnen drie dagen…