Zondagmiddag vertelde Jorden Abel in onze kantine zelf aan zijn team dat hij aan het einde van het seizoen stopt als trainer bij v.v. Schoonebeek. Hij kijkt terug op vijf intensieve en mooie jaren bij een club die, zoals hij het zelf zegt, ‘in zijn hart is gaan zitten’. Inclusief dit seizoenen is Abel dan vijf achtereenvolgende seizoenen trainer van Schoonebeek geweest.

Door nu aan te geven dat hij zijn contract niet gaat verlengen geeft hij Schoonebeek ruimschoots de tijd om een andere goede trainer voor de komende seizoenen te zoeken. ‘Het was een moeilijke beslissing, maar het einde van dit seizoen is een goed moment om op een positieve manier afscheid van elkaar te nemen’ geeft Jorden zelf aan. ‘Ik ben Schoonebeek dankbaar voor de kansen die het mij heeft gegeven’.

In november 2018 werden de eerste gesprekken gevoerd over een dienstverband bij v.v. Schoonebeek voor het seizoen 2019/2020. In de slotfase van het seizoen 2018/2019 werd Jorden Abel bereid gevonden om de laatste twee competitiewedstrijden het eerste elftal in de vierde klasse te trainen en coachen. Schoonebeek was op dat moment in acuut degradatiegevaar. Door de laatste thuiswedstrijd met 3-0 te winnen van Titan bleef Schoonebeek behouden voor de vierde klasse.

Het verloop van de navolgende seizoenen is bijzonder te noemen. De eerste twee seizoenen waren onvolledig door Corona waardoor er slechts 18! van de mogelijke 52 competitie wedstrijden werden gevoetbald. In de 2e periode van het eerste door corona onderbroken seizoen, 2019/2020 zagen we al een beter Schoonebeek dat aan de bovenkant van de 4e klasse meedraaide. Het tweede seizoen was al in september 2020 voorbij door corona.

In het derde seizoen (2021/2022) verspeelde Schoonebeek in de laatste wedstrijden, na een geweldige ongeslagen reeks van 15 wedstrijden, op een haar na een plek voor rechtstreekse promotie. Wat volgde was een memorabele nacompetitiefinale tegen USV waarin v.v. Schoonebeek na penalty’s voor het eerst na 12 seizoenen weer promoveerde naar de derde klasse. In het eerste jaar na de promotie (2022/2023) stelde Schoonebeek na een prima start op de laatste speeldag lijfsbehoud veilig door de derby bij ‘buurman’ SVV ‘04 met 0-1 te winnen. Ook in het huidige seizoen zal Jorden en zijn team er alles aan doen om derdeklasser te blijven.

Schoonebeek is Jorden dankbaar voor zijn inzet voor het eerste elftal en de vereniging in het algemeen. Mede daardoor heeft Schoonebeek een selectie die bestaat uit routiniers, jongvolwassenen en aanstormende talenten. We wensen Jorden, zijn staf en team heel veel succes in de huidige competitie. We weten zeker dat Jorden op zijn kenmerkende fanatieke manier van werken, met veel betrokkenheid en een uitstekende voetbaltechnische aanpak, ook dit seizoen en zijn periode bij Schoonebeek op een positieve wijze zal gaan afsluiten en dat hij er alles aan zal doen om Schoonebeek in de 3e klasse te houden.

v.v. Schoonebeek zal in de komende periode opzoek gaan naar een passende opvolger voor Jorden en wij wensen hem een mooie vervolgstap toe in zijn carrière als trainer.

Bestuur v.v. Schoonebeek