Zondag 26 november 2023: HODO – Schoonebeek 3 – 2 (2-2)

Opstelling:

Martin Berens, Stijn Schepers (Niels Striper), Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Davy Nijhof), Jeffrey Berens, Finn Buursma, Remco Huser, Chiel Steffens (Maik Imming), Niek Huser, Leon Steffens en Jordy Bosch (Twan Steffens).

Scheidsrechter: P. Lemmen

Kaarten: Ricardo Benjamins en Jorny Otten (HODO) en Niek Huser (Schoonebeek)

18 min: 0-1 Niek Huser
29 min: 0-2 Niek Huser
43 min: 1-2 Sander Danes
45 min: 2-2 Sander Danes
48 min: 3-2 Mart Pastoor

Schoonebeek laat de punten aan HODO

Ondanks het slechte weer van afgelopen week, werd de wedstrijd HODO-Schoonebeek gewoon op het hoofdveld van HODO gespeeld. Het veld was redelijk goed bespeelbaar, maar beide teams lieten weinig verheffend spel zien. Uiteindelijk maakte HODO net iets minder fouten en hield met een 3-2 overwinning de punten in Hollandscheveld.

Vanaf het begin probeerde Schoonebeek het spel te maken, en in de derde minuut kreeg het ook de eerste grote kans. Een vrije bal van Jeffrey Berens werd door Niek Huser voor het doel gekopt, waar de geheel vrijstaande Finn Buursma voorlangs kopte. Aan de andere kant kon Sander Danes vrij inschieten na geklungel in de Schoonebeek defensie, doelman Martin Berens redde bekwaam. Via de behendige Chris Uiterwijk was HODO elke keer dreigend, Schoonebeek kreeg daar niet goed vat op en dit leverde een aantal mogelijkheden op. In de 18e minuut kwam Schoonebeek op voorsprong, een slechte uittrap van doelman Jari Hooijer werd door Niek Huser opgepikt, Huser lobde vervolgens van een meter of 25 de bal over Hooijer in het lege doel, 0-1. In de 28e minuut leek Schoonebeek zelfs op 0-2 te komen, een afstandsschot van Remco Huser werd door doelman Hooijer gelost waarna Niek Huser van dichtbij kon binnentikken. De assistent had ergens buitenspel geconstateerd waardoor de treffer niet doorging. Direct daarna veroverde Niek Huser de bal, bedacht zich niet en pegelde de bal van een meter of 20 in de kruising, 0-2. Hierna probeerde HODO iets aan de achterstand te doen, en kreeg via Danes en Jorny Otten al grote kansen. In de 43e minuut was het dan wel raak, Uiterwijk ging er over rechts vandoor, zijn schot werd door Berens gekeerd maar de bal rolde voor de voeten van Danes die simpel kon binnen tikken, 1-2. Op slag van rust was Uiterwijk er wederom door, deze keer zette hij voor waarop Danes fraai kon binnenkoppen, 2-2.

Na de dubbelslag vlak voor rust zette HODO in de tweede helft door, Schoonebeek had problemen om onder de druk uit te komen en na drie minuten lag de bal er alweer in. Jeffrey Berens probeerde de bal weg te werken maar schoot tegen Mart Pastoor aan waardoor de bal met een boog over doelman Berens in het doel krulde, 3-2. Daarna werd Schoonebeek steeds sterker en zakte HODO steeds verder terug en loerde op de counter. Schoonebeek kreeg wel de nodige mogelijkheden maar was onnauwkeurig in de afwerking. De grootste kans was nog voor HODO, na een foutje van Leon Steffens kon Wesley Annen alleen op doelman Berens af, maar Berens bleef winnaar in de 1 op 1. En in de allerlaatste minuut weigerde scheidsrechter Lemmen de bal op de stip te leggen na een driedubbele overtreding in de zestien. Eerst werd Remco Huser onderuit gegleden waarbij de HODO-verdediger ook nog de bal met de bovenarm beroerde, vervolgens pikte Twan Steffens de bal op en werd ook onderuit geschoffeld, maar al deze overtredingen leverden dus geen strafschop op waardoor HODO met 3-2 won.

Na de wedstrijd waren ze bij HODO vooral blij met de punten. Bij Schoonebeek baalde men dat ze de wedstrijd binnen een paar minuten (voor en na de rust) hebben weggegeven. Volgende week heeft Schoonebeek weer kans om revanche te nemen, dan komt Sleen op bezoek. HODO moet dan op bezoek bij Dwingeloo.