Zondag 12 november 2023: Ruinerwold – Schoonebeek 1 – 2 (1-1)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens, Leon Steffens, Jan Willem Wubkes (Johan Bos), Tim Slomp (Davy Nijhof), Finn Buursma, Chiel Steffens (Remco Huser), Maik Imming (Jordy Schepers) Niek Huser, Stan Heegen (Niels Striper) en Jordy Bosch.

Scheidsrechter: B. Bos

Assistent-scheidsrechter Schoonebeek: N. Schulte

Kaarten: Kevin Loof (geel) en Imre Gol (rood) beiden Ruinerwold

8 min: 1-0 Brian Heins
45 min: 1-1 Stan Heegen
82 min: 1-2 Remco huser

Schoonebeek de gelukkigste in Ruinerwold

Na twee nederlagen op rij kon Schoonebeek deze zondag eindelijk weer eens juichen. Na een spannende pot voetbal in Ruinerwold was Schoonebeek de gelukkigste en kon met een 1-2 overwinning de drie punten meenemen.

Vanaf het eerste fluitsignaal probeerde Schoonebeek Ruinerwold onder druk te zetten, dat lukte niet helemaal want Ruinerwold was via snelle uitvallen gevaarlijk via Bert de Boer en Kevin Loof. En in de achtste minuut lag de bal al in het Schoonebeek doel. Bij een scrimmage voor het doel werd de bal niet goed weggewerkt waarna Brian Heins simpel kon binnen tikken, 1-0. In de 15e minuut het eerste echte gevaar van Schoonebeek, een voorzet van Niek Huser belandde boven doelman Jeffrey Krol boven op de lat. In de 23 minuut was er een snelle uitval van Ruinerwold die door Marnix Brand bij de tweede paal naast werd getikt. In de tegenaanval schoot Finn Buursma op de vuisten van doelman Krol. In de 37e minuut schoot Niek Huser na een voorzet van Maik Imming voorlangs. Aan de andere kant stiftte Kevin Loof de bal net over het doel. In de 41e minuut kopte Leon Steffens nog een voorzet van Jordy Bosch net over. En op slag van rust gaf Stan Heegen een voorzet van de rechter zijkant die zomaar over doelman Krol in de verre hoek binnen viel, 1-1.

Na de rust probeerde Schoonebeek weer Ruinerwold onder druk te zetten, en in de 3e minuut leverde dat al een grote kans op. Na een aanval via Finn Buursma en Stan Heegen kon Niek Huser de bal in het lege doel schieten, echter haalde Richard vd Berg de bal van de lijn. In de 53e minuut een lange bal van Ruinerwold die door doelman Martin Berens weggekopt werd, precies in de voeten van Bert de Boer, de Boer probeerde van 40 meter over de doelman te lobben, maar de bal ging net naast. In de 58e minuut kon Imre Gol zich niet beheersen en trapte na bij Tim Slomp, scheidsrechter Bos gaf hem rood en Ruinerwold moest met tien man verder. Vanaf dat moment werd juist Ruinerwold via de counter gevaarlijker, de ingebrachte snelle Ruben Buld was een plaag voor de Schoonebeek defensie. In de 71e minuut ging Buld alleen op doelman Berens af maar schoot voorlangs. In de 73e minuut was Buld er over de rechter kant weer vandoor, zijn voorzet bereikte Kevin Loof die in twee pogingen de bal niet voorbij doelman Berens kreeg. In de 82e minuut besliste Schoonebeek dan toch de wedstrijd, invaller Remco Huser, die na lang blessureleed zijn eerste minuten van het seizoen weer maakte, kopte een verre voorzet van Jeffrey Berens binnen, 1-2. Ruinerwold zette in de laatste minuten nog alles op alles om de gelijkmaker te forceren. Wietse Wagenaar had de gelijkmaker op de schoen, maar vanuit de kluts raakte hij de bal helemaal verkeerd en schoot voorlangs.

Na de wedstrijd waren ze bij Ruinerwold behoorlijk teleurgesteld om het missen van zovele kansen. Volgende week kan Ruinerwold zich revancheren op bezoek bij hekkensluiter Dwingeloo. Bij Schoonebeek waren ze des te blijer met de drie punten en sluiten ze weer aan bij de middenmoot. Volgende week krijgt het medekoploper Raptim op bezoek.