Zondag 5 november 2023: Schoonebeek – Beilen 0 – 2 (0-1)

Opstelling:

Martin Berens, Stijn Schepers (Maik Imming), Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Davy Nijhof), Finn Buursma, Niels Striper (Johan Bos), Niek Weitering (Chiel Steffens), Niek Huser, Twan Steffens, Leon Steffens, en Jordy Bosch.

Scheidsrechter: M. Spreen

Kaarten: Leon Steffens en Twan Steffens (beiden Schoonebeek)

14 min: 0-1 Blessing van der Veen
76 min: 0-2 Nick Matthijsssen

Schoonebeek van de regen in de drup tegen Beilen

Nadat Schoonebeek vorige week de punten in Dwingeloo liet liggen, moest het deze zondag aantreden tegen Beilen. Op een nat maar redelijk goed bespeelbaar veld op sportpark “De Gruinte” bleek Beilen uiteindelijk de sterkste. Met een 0-2 overwinning nam Beilen de punten mee in de bus.

Het eerste waarschuwingsschot met de wedstrijdbal van Bouwbedrijf Striper was van Beilen en ging net over, daarna was de grootste kans voor Schoonebeek. Niek Weitering stak Niels Striper weg op rechts, Striper ging goed door en legde de bal perfect terug op de vijf-meter, helaas konden de spitsen deze niet binnen werken. In de achtste minuut was de volgende waarschuwing van Beilen; na een snelle vrije bal was Blessing van der Veen er over de rechterkant vandoor, zijn inzet ging helaas voor Beilen voorlangs. In de 14e minuut was het wel raak voor Beilen, maar had daar wel de hulp van Schoonebeek voor nodig. Jordy Bosch bracht met een te korte bal Tim Slomp in de problemen, Slomp verloor de bal en Owen van der Werff werd aan de rechterkant weggestuurd, de strakke lage voorzet van van der Werff glipte door de handen van doelman Martin Berens waarop Blessing van der Veen de bal eenvoudig in het lege doel tikken, 0-1. Daarna probeerde Schoonebeek het wel om de gelijkmaker te forceren, maar Beilen bleef gevaarlijk met snelle tegenaanvallen. Zo schoot van der Veen nog op de paal en kon van der Werff doelman Berens niet passeren in een 1 op 1.

De tweede helft begon met een waarschuwingsschot van Twan Steffens op de vuisten van doelman Remco Vos. Dit was het startsein van een periode waarin Schoonebeek de druk opvoerde. Met kansen voor Niek Huser (schot op keeper), Twan Steffens (ook op de keeper) en Maik Imming (nam de bal aan in plaats van direct uit te halen) leek de gelijkmaker in de lucht te hangen. In de 58e minuut leek die dan ook echt te vallen, een lange bal werd door Maik Imming tegen de doelman geschoten, de rebound legde Imming terug op de instormende Chiel Steffens, en Steffens knalde de bal keihard op een verdediger in plaats van deze rustig in een hoek te leggen. In de 76e minuut besliste Beilen de wedstrijd, op randje buitenspel glipte Nick Matthijssen er vandoor, omspeelde doelman Berens en schoot de 0-2 binnen. Een slotoffensief van Schoonebeek leverde nog een paar kansjes op maar gescoord werd er niet meer.

Na de wedstrijd was trainer Robert Bos van Beilen tevreden met de punten en sluit met zijn team bij de bovenste helft van de derde klasse C aan. Trainer Jorden Abel was teleurgesteld dat de sof van vorige week niet terecht gezet kon worden. Met opnieuw een nederlaag kwam Schoonebeek van de regen in de drup en blijft in de onderste helft hangen van de derde klasse C. Volgende week uit bij Ruinerwold moeten er punten gepakt worden.