Zondag 29 oktober 2023: Dwingeloo – Schoonebeek 2 – 1 (1-0)

Martin Berens, Stijn Schepers, Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Davy Nijhof), Jeffrey Berens, Niels Striper (Maik Imming), Niek Weitering, Niek Huser (Chiel Steffens), Twan Steffens, Finn Buursma (Cas Kolmer)en Leon Steffens (Jordy Bosch).

Scheidsrechter: J. Li

Kaarten: Niek Weitering, Tim Slomp, en Jeffrey Berens (rood)

37 min: 1-0 Fabian Bosker
65 min: 2-0 Nemo de Vries
79 min: 2-1 Niek Weitering

Schoonebeek glijdt onderuit tegen Dwingeloo

Na de grote overwinning tegen Wacker (2-8) moest Schoonebeek deze zondag op bezoek bij Dwingeloo. Dwingeloo stond nog puntloos onderaan en Schoonebeek was omhoog geklommen naar de 7e positie. Na een slechte wedstrijd, vooral van Schoonebeekzijde, kon Dwingeloo na een 2-1 zege de eerste drie punten bijschrijven.

Vanaf het begin hadden de spelers het lastig met het spekgladde en hobbelige veld, er waren veel glijpartijen en dat kwam het spel niet ten goede. In de eerste helft waren er weinig hoogtepunten te noteren. Schoonebeek spits Leon Steffens had twee maal de kans om de score te openen, maar Steffens had zijn vizier niet op scherp staan deze middag. Dwingeloo had tot de 37e minuut ook nog weinig gecreëerd, slechts kansjes voor Fabian Bosker en Menko Groen. In de 37e minuut kreeg Dwingeloo wat hulp van Schoonebeek, Tim Slomp speelde te kort terug, Kaj Boer zat ertussen en schoot op de paal. De terugketsende bal werd door Fabian Bosker binnen getikt, 1-0.

In het begin van de tweede helft kreeg Schoonebeek wat meer grip op het spel. Dat leverde ook de eerste mogelijkheden op, met de grootste voor Twan Steffens. Zijn vrije bal werd nog net door keeper Remco Schipper uit de kruising getikt. In de 61e minuut kantelde de wedstrijd volledig; de doorgebroken Nemo de Vries werd door Jeffrey Berens op de hakken gelopen, en scheidsrechter Li toonde Berens de rode kaart. Met een man minder verloor Schoonebeek de grip weer volledig. In de 65e minuut plaatste Dwingeloo een snelle counter, Max Klijn ging er over rechts vandoor, legde breed op Nemo de Vries en de Vries lobde van een meter of 20 fraai over doelman Martin Berens, 2-0. Vanaf dat moment ging Schoonebeek alles of niets spelen, en kreeg Dwingeloo de nodige kansen om de wedstrijd definitief te beslissen. Omdat Dwingeloo dit naliet bleef Schoonebeek in de wedstrijd. In de 79e minuut kwam Schoonebeek toch nog dichterbij; Nemo de Vries maakte hands binnen de 16 en Niek Weitering benutte de strafschop, 2-1. Schoonebeek rook bloed en gooide er nog een schepje bovenop. Met kansen voor invallers Cas Kolmer (competitiedebuut) en Chiel Steffens was het nog dichtbij de gelijkmaker, maar uiteindelijk bleef Schoonebeek met lege handen staan.

Schoonebeek had deze onnodige nederlaag volledig aan zichzelf te danken; in de eerste helft er te weinig energie ingelegd en in de tweede helft toen het de grip kreeg kwam men met een man minder te staan. Volgende week komt Beilen op bezoek, dan kan Schoonebeek zich revancheren. Dwingeloo moet dan bij Wacker op bezoek.