Zondag 8 oktober 2023: Schoonebeek – Oranje Zwart 3 – 3 (2-1)

Opstelling:

Martin Berens, Stijn Schepers (Justin Katuin), Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Johan Bos), Jeffrey Berens, Finn Buursma (Niek Huser), Niek Weitering,Maik Imming (Mike Stam), Niels Striper, Twan Steffens en Leon Steffens

Scheidsrechter: E. Koning

Kaarten: Mike Stam, Jan WIllem Wubkes en Niek Huser (Schoonebeek) en Bert-Jan Smid en Dennis Blokzijl (Oranje Zwart)

12 min: 1-0 Niek Weitering
31 min: 1-1 Danny Bos
45 min: 2-1 Finn Buursma
60 min: 2-2 Denny van der Linde
70 min: 2-3 Denny van der Linde
86 min: 3-3 Leon Steffens

Schoonebeek en Oranje Zwart in evenwicht

Na een weekje rust kreeg Schoonebeek afgelopen zondag Oranje Zwart uit Wanneperveen op bezoek. Dit was de eerste confrontatie tussen beide verenigingen uit de historie. Na een betere eerste helft van Schoonebeek en een sterker Oranje Zwart in de tweede helft, eindigde de wedstrijd in een doelpuntrijk gelijkspel 3-3.

Oranje Zwart ging sterk van start, maar langzaamaan nam Schoonebeek het initiatief over. In de 12e minuut resulteerde dat ook in een voorsprong; Niek Weitering ontving de bal (wedstrijdbal gesponsord door Kort Groen en Terrein) op een meter of 25 van het doel en krulde de bal fraai over doelman Marcel Petter, 1-0. Schoonebeek bleef de betere ploeg, maar liet zich in de 31e minuut verrassen. Oranje Zwart kreeg een vrije bal op 20 meter van het doel. Danny Bos krulde de bal prachtig in de kruising, 1-1. Op slag van rust ging Twan Steffens goed door over rechts, legde de bal terug op Leon Steffens, Leon schoot de bal voorlangs maar Finn Buursma pikte de bal op bij de tweede paal en tikte binnen, 2-1.

Oranje Zwart kwam sterker uit de kleedkamer en drukte Schoonebeek terug in de tweede helft. In de 49e minuut leek Oranje Zwart weer gelijk te komen, een vrije bal werd door Denny van der Linde binnen gekopt. Vd Linde deed dit echter vanuit buitenspelpositie. In de 52e minuut weer een vrije bal voor Oranje Zwart, maar deze keer kopte vd Linde over. In de 60e minuut was het wel raak voor vd Linde. Na slecht uitverdedigen van Schoonebeek kreeg vd Linde de bal op een meter of 20 van het doel, kapte naar zijn rechter been en schoot laag in de verre hoek raak, 2-2. Schoonebeek leek het even helemaal kwijt en Oranje Zwart kreeg alle ruimte om de score op te voeren. In de 70e minuut profiteerde Oranje Zwart weer van slecht uitverdedigen. Het was wederom vd Linde die de bal van een Schoonebeek verdediger in de voeten geschoven kreeg, vd Linde aarzelde niet en schoot van dichtbij de 2-3 binnen. Hierna zette Schoonebeek toch nog een keertje aan en kreeg via Niek Huser twee grote kansen, eerst tikte hij een vrije bal van Twan Steffens net naast, en vervolgens lobde hij een doorkopbal van Leon Steffens net over. Tussendoor lobde vd Linde na een snelle counter ook net over. In de 86e minuut kwam Schoonebeek toch op gelijke hoogte, Niek Weitering worstelde zich over links langs twee man, trok laag voor en Leon Steffens liep de bal bij de tweede paal binnen, 3-3.

Na de wedstrijd konden beide trainers, Abel en Blom, uiteindelijk wel tevreden zijn met het eerste puntje. Volgende week moet Schoonebeek op bezoek bij Wacker, en krijgt Oranje Zwart Dwingeloo op bezoek.