Zondag 21 mei 2023: SVV’04 – Schoonebeek   0 – 1      (0-0)

Martin Berens, Stijn Schepers, Justin Katuin, Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Johan Bos), Mike Stam, Finn Buursma (Dennis Striper), Jeffrey Berens (Chiel Steffens), Niek Weitering, Twan Steffens (Niels Striper) en Leon Steffens (Maik Imming).

Scheidsrechter: A. Secer

Kaarten: Geen

65 min:     1-0   Twan Steffens

Schoonebeek speelt zich veilig in Schoonebeek

Nadat veilig spelen vorige week tegen Sleen niet gelukt was, had Schoonebeek deze zondag tegen SVV’04 nog een puntje nodig. Na een gelijkopgaande wedstrijd wist Schoonebeek uiteindelijk aan het langste eind te trekken, en won met 0-1. Hierdoor is Schoonebeek volgend seizoen ook derdeklasser en kan SVV’04 zich opmaken voor een toetje; de nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse.

De wedstrijd begon aftastend, Schoonebeek zakte in en maakte de ruimtes klein, SVV had een overwicht, was dreigend maar niet echt gevaarlijk. Nadat SVV al een paar keer dreigend in de buurt van doelman Martin Berens was geweest was de eerste uitval van Schoonebeek wel direct gevaarlijk. In de 14e minuut kapte Leon Steffens zijn directe tegenstander Laurens Grobbe uit maar mikte vervolgens net over het SVV doel. In de 23e minuut de eerste grote kans voor SVV; een cross bal werd door Bart Moes doorgekopt op Sander Kocks, maar Kocks strandde op doelman Berens. In de 29e minuut een gevaarlijke corner van Finn Buursma die door Jeffrey Berens net naast werd gevolleerd. SVV bleef dreigend en Schoonebeek loerde op de counter. In de 39e minuut een schot van Niek Weitering net naast, en in de 45e minuut een schot van Rick Piek net naast.

SVV kwam beter uit de kleedkamer en kreeg in de 46e minuut al een corner. Ruben Jansen zette deze voor, en Stan Sibon kopte bij de tweede paal rakelings naast. In de 65e minuut dan eindelijk de voorsprong voor Schoonebeek; een lange bal van Justin Katuin werd door Leon Steffens bij Twan Steffens bezorgd, Twan frommelde zich langs twee verdedigers en schoot onder doelman Wesseling door binnen, 0-1. Hierna voerde SVV de druk nog verder op en bleef dreigend zonder echt grote kansen te creëren. In de 75e minuut werd het duel nog zo’n 20 minuten gestaakt omdat een vrouwelijke toeschouwer onwel werd langs de lijn, zij was bevangen door de warmte maar gelukkig gaat het inmiddels weer beter met haar. Na deze pauze probeerde SVV nog van alles om de gelijkmaker te forceren, maar de grootste kans was nog voor Schoonebeek. In de 82e minuut speelde Twan Steffens met een fraaie actie over links, invaller Chiel Steffens vrij op de zestien meter, maar de inzet van Chiel werd geblokt door een verdediger.

Na de wedstrijd waren ze bij Schoonebeek blij dat ze zich veilig hadden gespeeld, en niet afhankelijk waren van andere uitslagen. Bij SVV’04 waren ze vooral blij dat ze ongeschonden uit de strijd waren gekomen en zo met een fitte en complete selectie de nacompetitie in kunnen.