Zondag 14 mei 2023: Schoonebeek – Sleen   2 – 5      (2-0)

Martin Berens, Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Dennis Striper), Johan Bos, Remco Huser (Finn Buursma), Rene Streuer, Jeffrey Berens (Jordy Schepers), Niek Weitering, Niek Huser, Twan Steffens en Leon Steffens.

Scheidsrechter: J. Reints

Kaarten: Geen

21 min:     1-0   Leon Steffens
45 min:     2-0   Leon Steffens
62 min:     2-1   Jordi van den Bosch
71 min:     2-2   Jordi van den Bosch
81 min:     2-3   Arjan Goeree
87 min:     2-4   Jordi van den Bosch
91 min:     2-5   Marc Dekker

Schoonebeek – Sleen; een wedstrijd met twee gezichten

Na twee weken rust, stond deze zondag de wedstrijd tegen Sleen op het programma voor Schoonebeek. Schoonebeek en Sleen stonden in punten gelijk, en de winnaar zou zich nagenoeg veilig spelen. Het werd een wedstrijd met twee gezichten; bij rust stond Schoonebeek slechts met 2-0 voor, maar in de tweede helft scoorde Sleen vijf keer en won dus met 2-5.

Na de aftrap door pupil van de week Ilse Striper was Schoonebeek de bovenliggende partij, met goed en agressief voetbal jaagde het Sleen op en creëerde de nodige kansen. Al in de eerste minuut was het bijna raak, Johan Bos stoomde op over links, zette voor op Twan Steffens, maar zijn inzet ging rakelings over. In de 9e minuut wederom een schot van Twan Steffens, maar deze keer ging de wedstrijdbal van Bouwbedrijf Striper net naast. In de 21e minuut kwam Schoonebeek op voorsprong; een actie van Twan Steffens over links, legde voor op Leon Steffens, en die kon de bal bij de tweede paal binnen tikken, 1-0. Sleen was een aantal keren dreigend via de snelle buitenspelers Briek en Gerding, maar doelman Martin Berens wist zijn doel schoon te houden. In de 38e minuut verdubbelde Schoonebeek bijna de score, een vrije bal van Tim Slomp werd door Niek Huser goed ingekopt, maar via een verdediger ging de bal net naast. Een minuutje later was het Damy Gerding 1 op 1 met doelman Berens, maar hij schoot de bal recht tegen Berens aan. In de blessuretijd een actie van Twan Steffens, hij legde terug op Niek Huser, Huser zette voor bij de tweede paal waar Leon Steffens fraai binnen kopte, 2-0. Daarna had Schoonebeek nog twee keer kunnen/moeten scoren; eerst kwam Leon Steffens 1 op 1 met doelman Niels Kloppenburg, maar hij schoot tegen de doelman aan, vervolgens schoot Niek Huser de rebound over. En daarna was het wederom Leon Steffens die een voorzet van Niek Huser inkopte, maar deze keer redde doelman Kloppenburg.

Na de rust ging Schoonebeek door waar het in de eerste helft was geëindigd. In de 48e minuut een voorzet van Jan Willem Wubkes die door Leon Steffens tegen de paal werd gekopt. Daarna draaide de wedstrijd langzaam om; Schoonebeek dacht de wedstrijd binnen te hebben en begon te verslappen, Sleen gooide er juist een portie extra werklust bij op. Dit leverde in de 62e minuut gelijk resultaat op; een lange bal van achteruit werd door Jordi van den Bosch opgepikt, omspeelde Jordy Schepers en schoot via de binnenkant van de paal binnen, 2-1. In de 69e minuut een snelle vrije bal van Goeree op Gerding, maar hij strandde op doelman Berens. In de 71e minuut wederom een vrije bal van Goeree, hij bereikte de geheel vrij staande Jordi van den Bosch, die onbelemmerd van dichtbij kon inkoppen, 2-2. Bij Schoonebeek lukte er weinig meer en Sleen drukte door. In de 81e minuut draaide Arjan Goeree bij Johan Bos weg en schoot in de lange hoek binnen, 2-3. In de 87e minuut een actie van Lars Meijer over rechts, legde voor op Jordi van den Bosch, die van dichtbij kon binnen tikken, 2-4. In de blessuretijd wederom een actie over rechts, de bal werd terug gelegd op Marc Dekker die kiezelhard binnen schoot, 2-5.

Met de uitslagen op de andere velden was het na de tijd duidelijk dat Sleen zich veilig heeft gespeeld en volgend seizoen ook derdeklasser is. Het doet volgende week nog een poging om Sweel van het kampioenschap af te houden. Schoonebeek zal volgende week nog een keer aan de bak moeten op bezoek bij SVV’04, want het kan nog steeds achterhaald worden door Raptim en Ter Apel in de strijd om de laatste nacompetitieplaats.