Zondag 16 april 2023: Schoonebeek – Nieuw Buinen   6 – 0      (2-0)

Opstelling:

Martin Berens, Jan Willem Wubkes, Tim Slomp (Jordy Bosch), Stijn Schepers (Johan Bos), Rene Streuer, Jeffrey Berens, Niek Weitering, Niek Huser (Dennis Striper), Remco Huser, Twan Steffens en Leon Steffens (Finn Buursma)..

Scheidsrechter: A. Wighers

Kaarten: Geen

16 min:     1-0   Twan Steffens

19 min:     2-0   Remco Huser

64 min:     3-0   Remco Huser

70 min:     4-0   Jordy Bosch

79 min:     5-0   Finn Buursma

92 min:     6-0   Niek Weitering

Schoonebeek haalt uit tegen Nieuw Buinen

Na de kansloze nederlaag tegen Twedo afgelopen week, stond deze week de wedstrijd tegen degradatiekandidaat Nieuw Buinen op het programma. Nieuw Buinen had een druk programma afgelopen week met wedstrijden op maandag en donderdag, Schoonebeek maakte hier gretig gebruik van en zette Nieuw Buinen vanaf de eerste minuut onder druk. Ook de doelpunten vielen deze middag makkelijk, de teller stokte uiteindelijk bij 6-0.

Vanaf de eerste minuut na de aftrap door pupil van de week Jahnu Gammampila Imiyage Don zette Schoonebeek Nieuw Buinen dus onder druk, pas in de zevende minuut wist Nieuw Buinen eindelijk een keertje over de middenlijn te komen. In de 13e minuut was de eerste grote kans voor Schoonebeek; een voorzet van Niek Huser werd door Leon Steffens op de kruising gekopt. In de 16e minuut kwam Schoonebeek wel op voorsprong, een lange bal (wedstrijdbal aangeboden door Autorijschool Schulte) van doelman Martin Berens werd door Remco Huser in de voeten van Twan Steffens gekopt, Steffens haalde vervolgens genadeloos hard uit en via doelman Marcel Waarsing belandde de bal in de kruising, 1-0. De tweede treffer viel niet lang daarna in de 19e minuut; een voorzet van Niek Huser werd door Remco Huser bij de eerste paal binnen getikt, 2-0. In de 29e minuut had Niek Weitering ook moeten scoren, maar van dichtbij ging zijn inzet voorlangs. Nieuw Buinen werd na een half uur wel wat sterker en kwam ook een aantal keren dreigend in de buurt van het Schoonebeker doel, maar echt gevaarlijke kansen kreeg het niet. Schoonebeek daarentegen wel, zo schoot Niek Huser voorlangs na een snelle aanval via Jeffrey Berens en Jan Willem Wubkes en schoot Leon Steffens van dichtbij tegen de keeper aan.

In de tweede helft had Schoonebeek binnen een minuut moeten scoren maar Leon Steffens schoot van dichtbij tegen doelman Waarsing. In de 63e minuut werd Niek Huser onderuit gedrukt in de zestien, de strafschop werd vervolgend door Remco Huser feilloos binnen geschoten, 3-0. In de 66e minuut weer een prachtig uitgespeelde aanval van Schoonebeek over meerdere schijven, en wederom was het Leon Steffens die van dichtbij tegen doelman Waarsing aanschoot. In de 70e minuut was het wel weer raak, Niek Weitering omspeelde zijn eerste tegenstander, poortte de tweede, zette legde de bal terug op Jordy Bosch, die vervolgens binnen tikte, 4-0. In de 76e minuut was de grootste kans van Nieuw Buinen, een voorzet van Per Kuipers werd door Roy Veeninga tegen doelman Berens aangeschoten. In de 79e minuut stoomde Stan Heegen via de rechterkant op, zette voor op Finn Buursma, die bij de tweede paal binnen tikte, 5-0. In de 81e minuut nog een kans voor Esper Boer, maar zijn lob ging via de vingertoppen van doelman Berens in het zijnet. In de 90e minuut had de 15-jarige Finn Buursma bijna zijn tweede gemaakt, maar zijn inzet was net te slap zodat doelman Waarsing deze tot corner kon verwerken. De aansluitende corner van Buursma werd door Niek Weitering prachtig in de kruising gekopt, 6-0.

Met deze grootste overwinning van het seizoen doet Schoonebeek goede zaken en neemt afstand van de onderste plekken, Nieuw Buinen daarentegen is nu nagenoeg wederom gedegradeerd. Volgende week moet Schoonebeek op bezoek bij de ongeslagen koploper Sweel, en de eerste nederlaag voor Sweel komt steeds dichterbij…