Zondag 2 april 2023: Erica – Schoonebeek 1 – 1 (0-0)

Martin Berens, Tim Slomp (Johan Bos), Jan Willem Wubkes, Leon Steffens, Stijn Schepers (Rene Streuer), Remco Huser, Leon Heegen (Maik Imming), Jordy Bosch (Finn Buursma), Niek Weitering, Niek Huser en Dennis Striper.

Scheidsrechter: J. de Vries

Gele kaarten: Niek Weitering en Stijn Schepers (Schoonebeek) en Nick Kuipers en Jesse Wanders (Sc Erica)

53 min: 0-1 Nick Kuipers (eigen doel)
75 min: 1-1 Dennis Fecken

Schoonebeek en Erica in evenwicht

Na twee nederlagen tegen twee laagvliegers, moest Schoonebeek deze zondag op bezoek bij de nummer vier Erica. In de thuiswedstrijd was Erica duidelijk de sterkere, mede omdat Schoonebeek toen het grootste gedeelte met tien man moest voetballen. Deze zondag was het een meer gelijkopgaande strijd, en die eindigde dan ook in een 1-1 gelijkspel.

In de eerste helft ging het spel op en neer, bij vlagen was Erica beter en bij vlagen Schoonebeek. Kansen en mogelijkheden waren er dan ook aan beide kanten. In de 5e minuut een vrije bal van Leon Steffens in de handen van keeper Bram Gebbeken. In de 15e minuut een snelle uitbrak van Erica, maar doelman Martin Berens was snel uit zijn doel. In de 20e minuut, na een aanval van Schoonebeek over diverse schijven, belandde de bal bij Niek Huser, en zijn schot werd door Gebbeken gekeerd. In de 23e minuut een vrije bal van Pelle de Vries op het hoofd van Jasper Haandrikman, maar hij kopte voorlangs. In de 26e minuut een voorzet van Leon Steffens op Leon Heegen, de inzet van Heegen ging net over. In de 35e minuut belandde een mislukt schot van Jim Vegter bij Jasper Haandrikman, maar zijn inzet ging voorlangs. In de 41e minuut een steekbal van Pelle de Vries op Haandrikman, en één op één met Berens bleef Berens de winnaar. In de 43e minuut een lange bal van Tim Slomp op Niek Huser op links, Niek zette voor op Remco Huser, en Remco kopte via een verdediger over.

Schoonebeek begon beter aan de tweede helft, en in de 53e minuut kwam het op voorsprong. Een verre ingooi van Dennis Striper belandde bij Leon Steffens, Steffens raakte de bal niet vol maar dit verraste wel Nick Kuipers die de bal vervolgens in eigen doel werkte, 0-1. Vanaf dat moment ging Erica op zoek naar de gelijkmaker, vooral de tandem de Vries-Haandrikman was gevaarlijk maar Haandrikman had zijn vizier niet op scherp deze middag. Aan de andere kant gaf Erica achterin steeds meer ruimte weg, waardoor Schoonebeek gevaarlijk bleef op de counter. In de 60e minuut een voorzet van de Vries die Haandrikman net niet binnen kon tikken bij de tweede paal. In de 62e minuut een actie van Remco Huser en zijn schot werd gered door Gebbeken. In de 68e minuut een afstandsschot van Jesse Wanders ver naast. Een minuutje later een corner van de Vries op Haandrikman die net gered werd door Berens. In de 75e minuut een kans voor Jordy Bosch maar wederom lag Gebbeken in de weg. In de tegenaanval een lange bal van achteruit over de Schoonebeek verdediging op Dennis Fecken, Fecken controleerde de bal en prikte deze langs doelman Berens, 1-1. Vervolgens probeerde Erica wel door te drukken, maar langzaam vloeiden de krachten weg. In de blessuretijd was er nog een vrije bal van Pelle de Vries maar ook deze was een prooi voor doelman Berens.

Na de wedstrijd waren ze bij Erica teleurgesteld, mede gezien de andere uitslagen hadden ze een aardige stap omhoog kunnen maken. Bij Schoonebeek waren ze tevreden dat er eindelijk weer een punt werd gepakt. Volgende week moet Schoonebeek op Paasmaandag 10 april inhalen tegen Twedo op sportpark “De Gruinte” in Nieuw Schoonebeek. Erica krijgt donderdag 13 april Nieuw Buinen op bezoek.