Zondag 19 februari 2023: Raptim – Schoonebeek 0 – 0 (0-0)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens, Jan Willem Wubkes, Leon Steffens, Stijn Schepers (Leon Heegen), Mill Schnoing, Niek Weitering, Twan Steffens (Jort Schnoing), Niek Huser, Jordy Bosch en Remco Huser.

Scheidsrechter: E. Langenberg

Gele kaart: Bart Jan Stroeve (Raptim)

Schoonebeek pakt punt bij Raptim

Afgelopen zondag moest Schoonebeek op bezoek bij Raptim. Beide ploegen hebben de laatste tijd wat moeite met scoren, en dat was deze middag ook het geval. Na een eerste helft waarin Raptim sterker was, en een tweede helft waarin Schoonebeek het spelbeeld om wist te draaien, eindigde de wedstrijd uiteindelijk (niet geheel onverwacht) in een 0-0 eindstand.

Schoonebeek begon beter aan de wedstrijd, drukte Raptim terug en was dreigend. Na een minuut of vijf nam Raptim langzaam aan het initiatief over. Het duurde tot de 16e minuut voordat Raptim de eerste kans kreeg, maar had daar wel de hulp van Jeffrey Berens bij nodig. Berens werkte een strakke voorzet van Bert Jan Stroeve tegen de deklat. Raptim voerde hierna de druk op en kreeg de diverse kansen. In de 24e minuut opende Raptim de score, maar helaas voor Raptim was tijdens de aanval buitenspel geconstateerd. Na een half uur spelen werd het doel van Martin Berens belegerd, eerst schoot Frank Ambergen een afgeslagen corner net naast, daarna was het Marnix Leferink die net naast schoot, en kon Sven Meiringh alleen op doelman Berens af, maar Berens hield zijn doel schoon. In de 37e minuut een schot van Jesse Keen, redding Berens, rebound voor Kian Bosman, redding Berens, en vervolgens werkte Sem Schlepers de bal naast. Hierna kwam Schoonebeek er ook weer een paar keer dreigend uit, maar was het Raptim dat de grootste kans op slag van rust miste. Kian Bosman kwam één op één met Berens, maar Berens redde weer en de bal stuiterde voor de voeten van Sem Schlepers, Schlepers treuzelde te lang waardoor de verdediging van Schoonebeek de bal kon ruimen.

De tweede helft begon Raptim zoals het de eerste was geëindigd, nam het initiatief en drukte Schoonebeek terug. Alleen bleven de kansen nu uit. Na ongeveer een kwartier leken de krachten bij Raptim weg te vloeien, Schoonebeek nam het initiatief over en kwam beter in de wedstrijd. In de 57e minuut was de grootste kans voor Schoonebeek, Jordy Bosch nam snel een vrije trap, bediende Remco Huser, die kapte zijn directe tegenstander uit, en alleen voor doelman Kay de Groot schoot hij naast. Vervolgens zette Schoonebeek Raptim steeds meer onder druk zonder echt grote kansen te creëren, en Raptim kwam er steeds moeilijker uit. In de 83e minuut ging Niek Huser er op links vandoor en zijn voorzet werd door Remco Huser net naast gekopt. En drie minuutjes later weer Niek Huser over links, maar nu werd zijn voorzet door Leon Heegen net naast gekopt. In de blessuretijd had Schoonebeek de winst nog kunnen “stelen”, een corner van Jordy Bosch werd door Remco Huser terug gelegd maar de inzet van Jort Schnoing miste het doel.

Na de wedstrijd was trainer Doldersum van Raptim woedend op zijn spelers dat ze vooral in de eerste helft zoveel kansen hadden gemist. Trainer Abel van Schoonebeek had een dubbel gevoel, blij met het punt maar dat hadden er ook zo maar drie kunnen zijn. Beide teams hebben nu twee weken rust en moeten pas 12 maart weer het veld in. Raptim moet dan op bezoek bij Sleen en Schoonebeek krijgt dan Twedo op bezoek.