Zondag 5 februari 2023: Titan – Schoonebeek 0 – 1 (0-0)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens, Jan Willem Wubkes, René Streuer, Stijn Schepers ( Jordy Bosch), Johan Bos, Niek Weitering, Twan Steffens (Jort Schnoing), Niek Huser, Leon Steffens en Remco Huser.

Scheidsrechter: A. Wigchers

Gele kaart: Johan Bos (Schoonebeek)

54 min: 0-1 Leon Steffens

Schoonebeek wint verdiend bij Titan

Schoonebeek en Titan stonden in de eerste competitieronde ook al tegenover elkaar, toen trok Schoonebeek verdiend aan het langste eind. Sindsdien heeft Titan meer punten gepakt dan Schoonebeek, en staat inmiddels ook boven Schoonebeek in de stand. Maar deze middag was Schoonebeek sterker en won dan ook verdiend met 0-1, waardoor Titan en Schoonebeek nu samen op een gedeelde zesde plek staan.

Schoonebeek begon de eerste helft voor de wind aan, en wist daardoor makkelijker de aanvallers te bereiken. Schoonebeek bouwde zo de eerste helft een overwicht op en dat resulteerde in een aantal mogelijkheden. Titan had moeite om tegen de wind in hun favoriete spelletje te spelen (lange bal op Moesker, die legt breed of terug, en de andere aanvallers proberen dan af te werken) en kwam dan ook moeilijk onder de druk van Schoonebeek uit. De eerste echte grote kans was voor Schoonebeek in de 23e minuut, Leon Steffens glipte erdoor over rechts, legde voor op Remco Huser, maar de voorzet was iets te hard waardoor Huser schuin voor het doel kwam en net niet doelman Poede wist te verschalken. Titan probeerde een aantal keren via snelle counters erdoor te komen maar echte kansen leverde dat niet op. Schoonebeek was vooral gevaarlijk via standaard situaties, zo kopte Niek Weitering vlak voor rust een corner van Twan Steffens rakelings over de lat.

De tweede helft ging Titan voor de wind aan, maar de eerste kans was weer voor Schoonebeek. In de 49e minuut kopte Remco Huser op keeper Poede, de terugspringende bal belandde voor de voeten van Niek Weitering en zijn inzet kon ternauwernood van de doellijn worden gehaald. Daarna kwam Titan opzetten en in de 52e minuut werd een spits van Titan vrij gespeeld en kwam één op één met doelman Berens, Berens redde. Nog geen minuutje later een verwoestend schot van Titan van een meter of dertig, maar de bal stuitte via de onderkant van de lat en de doellijn het veld weer in. In de volgende aanval in de 54e minuut wist Schoonebeek op voorsprong te komen, Twan Steffens ging door over links, schoot op doel, en de bal stuiterde via doelman Poede en de paal voor de voeten van Leon Steffens, Leon Steffens kon vervolgens binnen tikken, 0-1. Daarna golfde het spel op en neer en was het vooral spannend. Titan probeerde de gelijkmaker te forceren en deed dat met steeds meer fysieke inzet, Schoonebeek voetbalde zich er telkens eenvoudig onderuit en had de grootste mogelijkheden. Jos Smidt had in de 62e minuut nog de grootste mogelijkheid voor Titan, zijn voorzet waaide door de wind over iedereen heen, maar ketste via de buitenkant van de paal net naast. Aan de andere kant in de 69e minuut was er een grote scrimmage voor het doel van Titan, maar achtereenvolgens lukten het Stijn Schepers, Leon Steffens en Niek Huser niet om de bal binnen te werken. Tegen het eind nam Titan steeds meer risico en daardoor kregen de aanvallers van Schoonebeek steeds meer ruimte. Remco Huser had de wedstrijd voortijdig kunnen beslissen in de 86e minuut toen hij alleen op doelman Poede af kon gaan, maar zijn inzet ging net langs de verkeerde kant van de paal.

Zo eindigde voor de vijfde keer achter elkaar een wedstrijd van Schoonebeek met slechts één doelpunt (1-0 of 0-1), maar gelukkig leverde deze 0-1 wel drie punten op voor Schoonebeek. Met de drie punten achterhaalt Schoonebeek Titan op de ranglijst en staan ze beide in de middenmoot. Volgende week krijgt Schoonebeek Ter Apel ’96 op zoek, Titan moet dan op bezoek bij Sleen.