Zondag 25 september 2022: Schoonebeek – Titan 1 – 0 (0-0)

Opstelling:Martin Berens, Jeffrey Berens, Jan Willem Wubkes, Rene Streuer, Johan Bos, Leon Heegen (Stijn Schepers), Niek Weitering, Niek Huser, Twan Steffens, Leon Steffens (Dennis Striper) en Remco Huser.

Scheidsrechter M. Assen

Gele kaarten: Niek Huser (Schoonebeek), Mike Oosting, Jos Smidt en Klaas-Anne Postmus (Titan)

90 min: 1-0 Twan Steffens

Schoonebeek begint met een driepunter tegen TitanVorig seizoen was Schoonebeek – Titan een topper in de vierde klasse, dit seizoen de eerste wedstrijd voor beide teams in de derde klasse. De eerste helft verliep vrij tam en Titan was iets dreigender, de tweede helft was duidelijk voor Schoonebeek. Uiteindelijk won Schoonebeek door een late treffer in de 90e minuut verdiend met 1-0.

De eerste helft ging na de aftrap door pupil van de week Stijn Gels vrij gelijk op, het spel ging op en neer en er waren mogelijkheden aan beide kanten. De eerste gevaarlijke kans was voor Titan in de 11e minuut, uit een lage corner schoot Jos Smidt de door B&B afvalrecycling aangeboden wedstrijdbal net over. In de 20e minuut kon Julian Bruining alleen op doelman Martin Berens af, maar hij schoot te gehaast voorlangs. Na een half uur spelen leek Titan op voorsprong te komen. Na geklungel in de Schoonebeek defensie kon Harmjan Moesker de bal oppikken, maar zijn schot uit de draai was een prooi voor doelman Berens. In de 39e minuut kwam pas de eerste serieuze kans voor Schoonebeek. Na een actie van Leon Steffens werd Niek Huser vrij gespeeld, het schot van Huser werd door doelman Remon Poede net onder de lat weggetikt.

Schoonebeek kwam een stuk energieker uit de kleedkamer, vanaf het begin van de tweede helft werd Titan terug gedrongen op de eigen helft. De eerste kans was nog wel voor Titan, Moesker schoot net naast, maar daarna was het Schoonebeek dat de wedstrijd dicteerde. In de 48e minuut slalomde Remco Huser door de Titan defensie, en doelman Poede kon ternauwernood zijn inzet met de hak voorlangs tikken. In de 54e minuut kreeg Niek Huser een vrije schietkans, zijn inzet van een meter of twintig spatte uiteen op de lat en de rebound was een prooi voor doelman Poede. Schoonebeek werd steeds sterker en Titan kwam er nog sporadisch uit. Bij één van de uitvallen versierde Moesker zijn zoveelste vrije bal, maar de vrije bal ging via de muur over. Door wat aanvallende wissels werd Schoonebeek steeds dreigender. En nadat Twan Steffens in de 89e minuut eerst een waarschuwingsschot net naast had geschoten, scoorde hij in de 90e minuut wel de verlossende treffer. Een prachtige aanval ging hieraan vooraf; een lange vrije bal van eigen helft van Jan Willem Wubkes werd door Dennis Striper met de borst gecontroleerd en terug gelegd op Jeffrey Berens. Berens zette met een steekpass Twan Steffens alleen voor doelman Poede. Steffens raakte de bal vervolgens niet vol waardoor deze voorlangs leek te rollen, maar via de binnenkant van de paal viel de bal toch nog binnen, 1-0.

Na de wedstrijd was iedereen er wel over eens; op basis van de tweede helft had Schoonebeek verdiend gewonnen. Trainer Jorden Abel was terecht trots op de prestatie van het team vanmiddag. Schoonebeek kon zo de eerste drie punten bijschrijven, en gaat volgende week op bezoek bij FC Ter Apel ’96. Titan blijft op nul punten en kan het volgende week thuis tegen Sleen opnieuw proberen.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Kan een afbeelding zijn van 2 mensen, kind, staande mensen, sportende mensen, bal en gras
Kan een afbeelding zijn van de tekst 'Verbouwen of opruimen? Bestel eenvoudig een een afvalcontainer swal PEyding 1B ራ 0591 0591-745425 bbrecycling.nl'