Zondag 12 juni is de eerste van twee wedstrijden in de strijd om het derdeklasserschap tegen Union SV uit Nieuwleusen. De winnaar over deze wedstrijden voetbalt volgend seizoen in de derde klasse. Is de stand na twee wedstrijden gelijk qua punten dan beslist het doelsaldo. Is ook het doelsaldo gelijk, dan wordt de 2e wedstrijd verlengd met 2 x 15 minuten. Mocht ook dit geen uitsluitsel geven, dan volgt een strafschoppenserie. De wedstrijd wordt gefloten door scheidsrechter Boorsma en hij wordt geassisteerd door twee neutrale assistent-scheidsrechters.

Tegenstander USV werd in 2017 kampioen van de vierde klasse in District Oost en voetbalt sindsdien in de derde klasse in district Noord. Dit seizoen staan ze al het gehele seizoen in de onderste regionen. Pas in de laatste minuten van de wedstrijd tegen Dwingeloo werd de winnende treffer gescoord waardoor niet USV maar Protos rechtstreeks degradeerde. USV eindigde daardoor als een na laatste.

Het is voor het eerst in de historie dat Schoonebeek en USV elkaar treffen. Schoonebeek draait het gehele seizoen mee in de top van de vierde klasse. Het liet zelf in het laatste gedeelte van de competitie teveel punten liggen waardoor Gasselternijveen met rechtstreekse promotie aan de haal ging. Schoonebeek zal aanstaande zondag alles uit de kast moeten halen om een gunstige uitgangspositie voor de thuiswedstrijd op zondag 19 juni te behalen. Er gaan twee bussen vanuit Nieuw Schoonebeek mee naar Nieuwleusen en de verwachting is dat er daarnaast nog velen op eigen gelegenheid Schoonebeek komen aanmoedigen. Ook dit seizoen zijn de Nieuwschoonebekers ruim vertegenwoordigt bij de uitwedstrijden en dat is voor een team altijd een stimulans. Voor een voetballer zijn dit spannende en mooie wedstrijden. Veel publiek en sfeer langs de kant. Laten we hopen op een vermakelijke wedstrijd waarbij we erop rekenen dat ons eerste zich kranig zal verweren!

De wedstrijd wordt gevoetbald op sportpark Hulsterlanden, Koninklijke Julianalaan 71, 7711 KL in Nieuwleusen en begint om 14.00 uur.

Succes mannen! 🟢🔴🟢

Overige nacompetitie 4e klasse D

Sleen won donderdagavond met 8 – 0 van Heiligerlee en voetbalt nu in twee wedstrijden tegen Olyphia uit Noordwolde om promotie naar de derde klasse EHS’85 verloor donderdag met 4 -2 van BNC uit Finsterwolde daardoor zit voor EHS het seizoen erop.

Kan een afbeelding zijn van gras
Geen fotobeschrijving beschikbaar.