Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Niek Weitering (Jeffrey Berens), Leon Heegen (Jordy Schepers), Jan-Willem Wubkes, Justin Katuin (Johan Bos), Twan Steffens, Jesper Swieters, Jordy Bosch, Niek Huser (Remco Huser) en Leon Steffens.

Scheidsrechter: L. Tolman

Gele kaart: Niek Huser (Schoonebeek) en Aron Arends (DVC’59)

Maandag 6 juni 2022: DVC’59 – Schoonebeek 1 – 3 (1-0)

18 min: 1-0 Lars Jakobs
64 min: 1-1 Remco Huser
74 min: 1-2 Twan Steffens
80 min: 1-3 Twan Steffens

“Jonkies” schieten Schoonebeek naar overwinning

Deze tweede Pinksterdag had Schoonebeek nog een kleine kans op rechtstreekse promotie; Het moest uit bij DVC’59 dan meer punten halen dan Gasselternijveen bij Buinen. DVC zelf probeerde de nacompetitie voor degradatie te ontlopen, en had dus ook de punten nodig. In een wedstrijd waarin Schoonebeek 90 minuten de overhand had, kwam DVC toch op voorsprong. Maar aan het eind schoten de “jonkies” Schoonebeek naar een 1-3 overwinning.

Vanaf de eerste minuut drukte Schoonebeek DVC terug op de eigen helft, het creëerde een gigantisch veldoverwicht maar echte kansen kreeg het niet echt. Pas in de 18e minuut kwam de eerste kans; Niek Huser kopte een voorzet terug op Jordy Bosch, maar de inzet van Bosch ging net over. In de tegenaanval miste René Streuer de bal en kon Lars Jakobs alleen op doelman Martin Berens afgaan, Jakobs bleef koel en schoot de bal in de verre hoek binnen, 1-0. In de 41e minuut ging Leon Heegen goed door over rechts, legde terug op Jordy Bosch, en de inzet van Bosch ging via een verdediger over.

In de tweede helft een zelfde spelbeeld; Schoonebeek drukt DVC terug op de eigen helft, en DVC loert op de counter. In het begin van de tweede helft lukte dat aardig bij DVC met de grootste kans in de 51e minuut, Lars Jakobs gaf een voorzet op Roy Sibon, en de volley van Sibon ging maar net naast. Na een kwartiertje greep trainer Abel van Schoonebeek in en bracht de 18-jarige Remco Huser. De eerste actie van Huser was over links, legde terug op de 16-jarige Leon Heegen, maar de inzet van Heegen was te slap. In de 63e minuut kopte Leon Steffens een corner van Justin Katuin tegen het achterhoofd van een DVC verdediger. In de 64e minuut had Remco Huser zijn eerste kans, na goed doorgaan van Leon Heegen over rechts legde hij de bal breed op Huser, maar keeper Rob Jeuring wist zijn inzet tot corner te verwerken. De corner werd genomen door Jordy Bosch, en Remco Huser kopte bij de eerste paal binnen, 1-1. In de 70e minuut had DVC weer de kans om op voorsprong te komen; een vrije bal van Roy Sibon werd door doelman Berens tegen een verdediger gestompt, en de bal rolde voor de voeten van Wesley Jansen, maar zijn inzet ging net naast. In de 74e minuut nam de 16-jarige Leon Heegen een corner, en die werd bij de eerste paal door de 18-jarige Twan Steffens binnen gekopt, 1-2. In de 77e minuut een goede actie van Leon Steffens, maar zijn inzet strandde op de keeper, en in de 78e minuut kopte Remco Huser vanuit een scrimmage op de lat. In de 80e minuut besliste Twan Steffens de wedstrijd, hij ging diep over rechts, kapte naar binnen en krulde de bal prachtig in de verre bovenhoek, 1-3. In de 84e minuut had Leon Steffens de score moeten verhogen, vanuit een corner van Twan Steffens kreeg hij de bal voor het intikken, maar zijn inzet met binnenkant voet ging naast. In de blessuretijd waren er nog kansen voor Leon Steffens en Stijn Schepers, maar gescoord werd er niet meer.

Zo deden de jonkies het vandaag voor Schoonebeek, helaas was het niet genoeg voor rechtstreekse promotie want Gasselternijveen had ook gewonnen. Nog de felicitaties voor Gasselternijveen. Schoonebeek gaat de nacompetitie in en zal met USV uit Nieuwleusen uit moeten vechten wie volgend seizoen in de derde klasse mag voetballen. Komende zondag wordt er in Nieuwleusen gespeeld, de zondag erop in Nieuw Schoonebeek. DVC’59 gaat ook de nacompetitie in om in de vierde klasse te kunnen blijven.