Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jeffrey Berens (Dennis Striper), Justin Katuin, Jan-Willem Wubkes, Jesper Swieters, Twan Steffens (Jordy Bosch), Leon Heegen (Remco Huser), Johan Bos, Niek Huser en Leon Steffens.

Scheidsrechter: J. May

Gele kaarten: Jorden Abel en Twan Steffens (Schoonebeek) en Gasselternijveen 5 keer geel

Zondag 24 april 2022: Schoonebeek – Gasselternijveen 3 – 4 (2-0)

16 min: 1-0 Niek Huser
20 min: 2-0 Leon Heegen
46 min: 2-1 Yordi Saman
54 min: 2-2 Wessel Koomans
67 min: 3-2 René Streuer
70 min: 3-3 Wessel Koomans
93 min: 3-4 Wessel Koomans

Schoonebeek niet scherp na pauzes

Afgelopen zondag kwam Gasselternijveen op bezoek in Nieuw Schoonbeek. Schoonebeek de nummer twee en Gasselternijveen stond derde. Aangezien er twee teams rechtstreeks promoveren dit jaar, was de tweede plek de inzet vandaag. Na een spannende en gelijk opgaande wedstrijd was Gasselternijveen uiteindelijk de gelukkigste met de beslissende treffer in de 93e minuut, en won dus met 3-4.

Na de aftrap door pupil van de week Dinand Bergsma was het duidelijk dat er iets op het spel stond, beide ploegen gingen direct volop de strijd aan. Gasselternijveen begon iets beter aan de wedstrijd en kreeg een paar mogelijkheden via Niek Poppinga en Wessel Koomans. Geleidelijk aan kreeg Schoonebeek wat meer controle en kreeg ook kansjes via Twan Steffens en Niek Huser. In de 9e minuut leek Gasselternijveen op voorsprong te komen; Wessel Koomans draaide op de achterlijn bij René Streuer weg, en schoot via de voeten van doelman Martin Berens de wedstrijdbal van BMK Advies en Administratie binnen. De bal bleek al over de achterlijn te zijn geweest tijdens de actie, waardoor deze treffer niet doorging. In de 16e minuut kwam Schoonebeek wel op voorsprong. Een verre uittrap van doelman Berens werd door Niek Huser doorgekopt, en hij ging zelf achter de bal aan, kopte deze vervolgens over doelman Kevin Koops en kopte de bal in het lege doel, 1-0. Tijdens het eerste duel werd er een overtreding gemaakt op een Gasselternijveense verdediger, maar de niet al te best leidende scheidsrechter May zag dit over het hoofd en keurde de treffer goed. Niet veel later in de 20e minuut verdubbelde Schoonebeek de voorsprong. Twan Steffens ging er over links vandoor, legde de bal voor op Leon Heegen, en Heegen gleed binnen, 2-0. Na een half uur spelen kreeg Maarten Hommes een grote kans op een treffer, van dichtbij wist hij een vrije bal van Joep Meertens over het doel te werken. In de 40e minuut veroverde Twan Steffens de bal op het middenveld, stuurde Leon Steffens diep, maar Leon schoot net over. Op slag van rust was er nog een kans van Niek Huser, maar hij kon de voorzet van Leon Steffens net niet binnen werken.

De tweede helft was krap aan begonnen of de bal lag al achter doelman Berens. Yordi Saman werd op links weggestuurd, kapte vrij eenvoudig zijn directe tegenstander Jeffrey Berens uit en schoot van een meter of 25 over Martin Berens in de verre bovenhoek, 2-1. In de 54e minuut was de stand alweer gelijk, Wessel Koomans ging door het centrum goed door en schoot de bal achter Berens, 2-2. In de 67e minuut kwam Schoonebeek weer op voorsprong; een corner van Justin Katuin werd door Jesper Swieters op de lat gekopt, en René Streuer werkte de rebound binnen, 3-2. Na dit doelpunt werd er een drinkpauze ingelast?!? Ook deze pauze ging Schoonebeek niet goed af want binnen een minuut lag de bal weer achter doelman Berens. Het was Wessel Koomans die zich vanuit een duidelijke buitenspelpositie door de Schoonebeek defensie rommelde en binnen werkte, 3-3. In de 78e minuut leek Schoonebeek een strafschop te krijgen; Niek Huser schoot van een meter of 20 op doel, maar verdediger Robert Oosting hield de bal met de arm tegen binnen de 16. Scheidsrechter May floot voor hands, wachtte even en gaf vervolgens tot verbazing van iedereen een vrije bal aan Gasselternijveen??? Daarna kreeg Schoonebeek via René Streuer nog een grote kans op de overwinning, maar zijn kopbal ging net voorlangs. Ver in de blessuretijd scoorde Gasselternijveen wel de winnende. Ook aan deze treffer ging wederom een fout van scheidsrechter May vooraf, doelman Berens werd binnen zijn vijf meter gebied vol in de rug gelopen waardoor hij de bal niet binnen kon houden. In plaats van te fluiten voor een overtreding, floot May voor een corner. Tot overmaat van ramp voor Schoonebeek kopte Wessel Koomans de corner van Brandon Meems keihard onder de lat, 3-4.

Na de wedstrijd was iedereen er wel over eens dat een gelijkspel de verhoudingen beter had weergegeven. Maar Gasselternijveen was uiterst gelukkig met de drie punten, en krijgt volgende week VIOS(O) op bezoek. Voor Schoonebeek waren de druiven zuur, en zal zich weer moeten oprichten om volgende week op bezoek te gaan bij Buinen.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Kan een afbeelding zijn van 3 mensen, staande mensen en gras