Zondag 18 april 2022: Zwartemeerse Boys – Schoonebeek 2 – 3 (0-3)

Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jeffrey Berens, Justin Katuin, Jesper Swieters, Twan Steffens (Dennis Striper), Jordy Bosch, Leon Heegen (Luca Kolmer), Johan Bos (Dillan Schulte), Remco Huser en Leon Steffens.

Scheidsrechter: W. Stoetman

Gele kaarten: Rene Streuer (Schoonebeek) en Daimy ten Velde, Marnick Potze en Jarno Schulte (Zwartemeerse Boys)

4 min: 0-1 Leon Steffens
31 min: 0-2 Leon Steffens
44 min: 0-3 Leon Steffens
51 min: 1-3 Hidde Walda
85 min: 2-3 Jarno Schulte

Nadat Schoonebeek afgelopen donderdag de inhaalwedstrijd tegen KSC met 1-3 had gewonnen, moest het deze zondag naar Zwartemeer om het tegen de plaatselijke Boys op te nemen. De derby’s tegen de Boys staan altijd garant voor het nodige spektakel en een flinke portie fysieke strijd. Het spektakel viel deze middag wel mee, strijd was er genoeg. Bij rust stond Schoonebeek comfortabel met 0-3 voor, op het eind werd het toch nog billen knijpen maar met een 2-3 eindstand gingen de punten mee naar Nieuw Schoonebeek.

Al in de vierde minuut kwam Schoonebeek op voorsprong. Een hoekschop van Justin Katuin werd door Leon Steffens bij de eerste paal binnen gekopt, 0-1. Schoonebeek had vervolgens het betere van het spel, en Zwartemeerse Boys probeerde in de omschakeling gevaarlijk te worden. Na een kwartier kwamen de eerste kansen voor de Boys, maar doelman Martin Berens redde bekwaam op een schot van Hidde Walda en een fraaie volley van Daimy ten Velde. In de 31e minuut kon Schoonebeek wederom uit een corner scoren. De hoekschop van Jordy Bosch vloog over iedereen heen, maar Niek Huser kon de bal nog net binnen houden en terug bezorgen bij Bosch. Bosch kapte zijn man uit en legde terug op Twan Steffens, Steffens miste de bal half maar de bal belandde precies voor de voeten van Leon Steffens. Leon Steffens bedacht zich niet en tikte de bal binnen, 0-2. Daarna had Daimy ten Velde bij twee snelle uitvallen de kans om te scoren, maar één op één met doelman Berens wist hij de keeper niet te passeren en de tweede mogelijkheid schoot hij huizenhoog over. In de 44e minuut wist Schoonebeek weer te scoren uit een hoekschop. Jordy Bosch bracht de bal scherp voor het doel waar deze niet goed verwerkt werd door de Boys verdedigers, in de scrimmage voor het doel raakte Leon Steffens waarschijnlijk de bal het laatst voordat deze over de doellijn ging, 0-3.

Zwartemeerse Boys kwam beter en feller uit de kleedkamer, bij Schoonebeek kwamen er steeds meer vermoeidheid en pijntjes boven drijven. In de 50e minuut denderde Ian Kieviet over rechts en zijn voorzet werd door Daimy ten Velde net voorlangs gekopt. Een minuutje later scoorde Boys wel; een vrije bal werd door Berens precies in de voeten van Hidde Walda gestompt. Walda nam de bal aan en passeerde Berens met een fraaie lob, 1-3. Schoonebeek kreeg het steeds lastiger en de Boys gooiden er nog een portie fysieke strijd bij bovenop. De boys kregen wel een aantal kansjes, maar telkens stond doelman Berens in de weg. Aan de andere kant had Dennis Striper de kans om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen, hij werd fraai vrij gespeeld door Leon Heegen maar strandde hij op doelman Jari Wösten. In de 85e minuut werd het 2-3; Hidde Walda ging goed door over rechts, legde de bal breed op de geheel vrij staande Jarno Schulte. Schulte kon vervolgens simpel binnen tikken. De Boys probeerden de gelijkmaker te forceren maar echte kansen kreeg het niet meer. Leon Steffens had in de blessuretijd nog de kans op zijn vierde treffer, maar een goede voorzet van Luca Kolmer sprong van zijn voet zodat doelman Wösten de bal simpel kon oprapen.

Met de drie punten blijft Schoonebeek in het spoor van koploper Titan. Hopelijk is een week genoeg om alle pijntjes te laten herstellen want volgende week zondag komt nummer drie Gasselternijveen op bezoek. Voor de Zwartemeerse Boys staat er wederom een pittig potje op het programma, het moet op bezoek bij koploper Titan.

Van deze wedstrijd zijn foto’s gemaakt door de ‘huisfotograaf’ van Zwartemeerse Boys, Leo Huijzer. Deze foto’s zijn hier te vinden: https://zwartemeerseboys.ditismijnteam.nl/blog/989785-2022-04-18-zwartem-boys-zon1-schoonebeek-zon1-2-3-0-3.