Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jordy Schepers (Leon Heegen), Mike Stam, Jan Willem Wubkes, Justin Katuin, Twan Steffens (Dillan Schulte), Johan Bos, Niek Huser (Jordy Bosch), Remco Huser (Dennis Striper) en Leon Steffens.

Scheidsrechter: A. Dijkstra

Gele kaarten: Gijs Loof (VIOS) en Jordy Schepers (Schoonebeek), Rode kaart: Harold Zwaan (VIOS).

Zondag 27 maart 2022: Schoonebeek – VIOS (O) 8 – 0 (3-0)

11 min: 1-0 Leon Steffens
26 min: 2-0 Remco Huser
43 min: 3-0 Remco Huser
51 min: 4-0 Niek Huser
53 min: 5-0 Leon Steffens
62 min: 6-0 Leon Steffens
75 min: 7-0 Leon Steffens
86 min: 8-0 Leon Steffens

Schoonebeek op schot tegen VIOS (O)

Nadat vorige week Schoonebeek onnodig twee punten had laten liggen in Wijster, stonden de mannen van Jorden Abel deze middag wel op scherp. Slachtoffer van deze dadendrang werd VIOS (O), dat met een 8-0 nederlaag weer naar Oosterhesselen werd gestuurd.

Vanaf de aftrap door pupil van de week Kynan Ottens ging Schoonebeek vol in de aanval, en binnen 15 seconden lag bijna de eerste bal erin; Twan Steffens werd door Jan Willem Wubkes de diepte ingestuurd, en Steffens kon nog net op het laatste moment afgestopt worden. In de vierde minuut had VIOS zo maar een grote kans op de openingstreffer kunnen krijgen, Yoran Nijenbanning werd binnen de 16 aangetikt door Jan Willem Wubkes, maar scheidsrechter Dijkstra zag er geen strafschop in. In de 11e minuut wist Schoonebeek het krachtsverschil ook uit te buiten; een verre ingooi van Jordy Schepers werd verlengd door Niek Huser naar Leon Steffens, Steffens nam de bal goed mee en alleen voor doelman Kayran Nijenbanning maakte hij geen fout, 1-0. In de 26e minuut verdubbelde Remco Huser de score, hij werd de diepte ingestuurd door Niek Huser, omspeelde de doelman en schoot vanuit een zeer moeilijke hoek fraai raak, 2-0. Twee minuten later was de wedstrijd voor VIOS zo goed als over, Harold Zwaan maakte een grove charge van achteren op Niek Huser. Hij deed dit precies onder de ogen van scheidsrechter Dijkstra, die bedacht zich niet en toonde Zwaan direct de rode kaart. Vervolgens ging Schoonebeek slecht met de “man meer” situatie om. Pas in de 43e minuut werd de score verder uitgebreid, Remco Huser werd met een steekbal door Justin Katuin weggestuurd en scoorde beheerst, 3-0.

In de tweede helft deed Schoonebeek er een stapje bij, VIOS kreeg het met 10 man steeds lastiger en de doelpunten vielen als rijpe appels van de boom. In de 48e minuut leek Remco Huser zijn derde binnen te prikken. Huser hoefde een voorzet van Leon Steffens, op een meter van het doel, alleen maar aan te raken maar door een polletje sprong de bal net over zijn voet. In de 51e zette Niek Huser wel de 4-0 op het scorebord, na een pass van Leon Steffens schoot hij beheerst in de verre hoek binnen. Twee minuten later waren de rollen omgedraaid, een voorzet van Niek Huser, en een overstapje van Twan Steffens en Leon Steffens die binnen mikte, 5-0. In de 62e minuut viel de 6-0, een voorzet van Niek Huser belandde wederom bij Leon Steffens, die de rustig binnen werkte. In de 67e minuut had VIOS de grootste kans om van de nul af te komen; een scrimmage voor het doel, waarbij de bal wel drie keer voor het doel langs ging, kon uiteindelijk niet binnen gewerkt worden. In de 69e minuut had Remco Huser nog een vrije kop kans, maar die ging net naast. En in de 75e minuut schoot Leon Heegen tegen doelman Nijenbanning aan, de bal stuiterde daarna precies voor de voeten van Leon Steffens die de bal in het lege doel kon tikken, 7-0. In de 86e minuut werd Dennis Striper door Jordy Bosch diep gestuurd, Striper legde breed op de geheel vrijstaande Leon Steffens, en vervolgens tikte Leon Steffens zijn vijfde en de achste voor Schoonebeek binnen, 8-0.

Na de wedstrijd was trainer Abel uiterst tevreden over het vertoonde spel in de tweede helft en het feit dat er eindelijk eens volop gescoord werd uit de vele kansen. De feestvreugde werd nog groter toen bekend werd dat Titan had verloren bij DSC’65. Voor VIOS bleken de druiven nog zuurder toen bleek dat, door de andere uitslagen, zij nu alleen onderaan staan. Volgende week moet Schoonebeek op bezoek bij KSC in Schoonoord, terwijl VIOS volgende week vrij is.