Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jordy Schepers, Jan Willem Wubkes, Niek Weitering, Dillan Schulte (Leon Heegen), Jordy Bosch (Dennis Striper), Justin Katuin, Twan Steffens, Remco Huser (Niek Huser), en Leon Steffens.

Scheidsrechter: M. Assen

Gele kaarten: Joey Rolink, Roy Sibon, Jeffrey Mink en Kevin Moesker (DVC’59)

Zondag 13 maart 2022: Schoonebeek – DVC’59 3 – 2 (0-2)

09 min: 0-1 Jeffrey Mink
20 min: 0-2 Dylan Snippe
64 min: 1-2 Niek Huser
65 min: 2-2 Leon Steffens
76 min: 3-2 Leon Steffens

Schoonebeek mazzelt tegen DVC’59

Met een 3-2 overwinning kon Schoonebeek tegen DVC’59 afgelopen zondag weer drie punten bijschrijven. In de rust leek het daar helemaal niet op, DVC stond slechts 0-2 voor waar het eigenlijk gewoon 0-4 of 0-5 had moeten staan. Dat Schoonebeek het in de tweede helft nog kon omdraaien was dan ook uiterst knap.

Op een zonovergoten sportpark “De Gruinte” probeerde Schoonebeek na de aftrap door pupil van de week Beau Lambers de draad van de laatste weken weer op te pakken. Maar in de tweede minuut gaf DVC al de eerste waarschuwing; Roy Sibon slipte door de verdediging maar kon nog net voordat hij uithaalde hij gestuit worden door René Streuer. Schoonebeek kreeg een paar mogelijkheden via Twan Steffens en Jordy Bosch, maar werd niet echt gevaarlijk. In de 9e minuut was het wel raak voor DVC, Jeffrey Mink werd door een lange bal van Joey Rolink de diepte ingestuurd. Mink kapte René Streuer uit en schoot de wedstrijdbal van ADECK Administratie & Advies uit De Krim, binnen in de verre hoek, 0-1. In de 20e minuut wist Dylan Snippe de score te verdubbelen. Een vrije bal van Nick Mink werd door Rico Witzand gecontroleerd, speelde zijn directe tegenstander Dillan Schulte uit en gaf een steekpass op Dylan Snippe. Snippe was zijn directe tegenstander Justin Katuin te snel af en schoot diagonaal binnen, 0-2. Binnen twee minuten had DVC nog twee keer kunnen, of misschien wel moeten, scoren. Eerst kon Roy Sibon alleen op doelman Martin Berens afgaan en vervolgens was het Rico Witzand die één op één met de doelman kwam, beide keren was doelman Berens de winnaar. Schoonebeek had wel het meeste balbezit maar kon gewoon niet echt gevaarlijk worden, Remco Huser kopte nog wel over en Leon Steffens net naast. Aan de andere kant schoot Nick Mink net voorlangs en strafte Dylan Snippe bijna een fout van René Streuer af. Doelpunten kwamen er niet meer waardoor het slechts 0-2 was bij rust.

In de kleedkamer van Schoonebeek donderde het in de rust, trainer Abel probeerde zo de (ervaren) spelers weer bij de les te krijgen. De eerste kans in de tweede helft was echter weer voor DVC. Na balverlies van René Streuer pikte Roy Sibon de bal op, liep Justin Katuin eruit, maar wederom was doelman Berens een sta in de weg. Hierna kreeg Schoonebeek toch steeds meer controle over de wedstrijd, bij DVC leken de krachten weg te vloeien terwijl Schoonebeek er een schepje bij op deed. Het eerste gevaar van Schoonebeek kwam in de 51e minuut van Jan Willem Wubkes die een voorzet van Leon Heegen over schoot. Na ongeveer een uur spelen kwam Niek Huser binnen de lijnen, nagenoeg zijn eerste actie leverde de aansluittreffer op. Huser speelde zijn directe tegenstander uit en schoot in de verre hoek binnen, 1-2. Binnen een minuut had hij bijna zijn tweede binnen liggen, maar doelman Rob Jeuring kon de bal net genoeg te vertragen zodat de verdediging de bal net voor de doellijn kon ruimen. Vervolgens werd een voorzet van Twan Steffens door Leon Steffens tegendraads over de doelman in de verre hoek binnen gekopt, 2-2. Weer een minuut later had DVC weer op voorsprong kunnen komen, maar de vrij staande Jeffrey Mink maaide over een voorzet van Roy Sibon heen. In de 76e minuut legde Jordy Bosch een vrije bal bij de tweede paal, en Leon Steffens controleerde deze en wist de bal binnen te rommelen, 3-2. In de 81e minuut slalomde Twan Steffens door de DVC defensie, legde terug op Niek Huser, Huser haalde uit maar doelman Jeuring redde bekwaam. De laatste grote kans was voor Joey Rolink, hij werd fraai vrij gespeeld, maar van dichtbij schoot hij net naast.

Zo waren de druiven zuur voor DVC deze middag; daar waar het in de eerste helft meer afstand had moeten nemen, kreeg het in de tweede helft alsnog het deksel op de neus. Bij Schoonebeek waren er meer blije gezichten; niet over het vertoonde spel maar wel over het feit dat men de wedstrijd nog om heeft kunnen draaien. Komende donderdag speelt Schoonebeek de inhaalwedstrijd tegen Buinen. En omdat zowel Schoonebeek als Buinen geen verlichting op het hoofdveld hebben, en deze wedstrijd van de KNVB niet uitgesteld mag worden, wordt deze gespeeld op het kunstgras van SVBO in Barger-Oosterveld. Komende zondag moet Schoonebeek op bezoek bij Wijster. DVC’59 krijgt dan Balkbrug op bezoek.

Voorbeeld van afbeelding
Kan een afbeelding zijn van de tekst 'ZONDAG 13 MAART 2022 w Sleen 1 13e ronde Titan 1 EHS'85 1 1-1 Wijster 1 KSC 1 1-2 Buinen 1 Zwartemeerse Boys 1 VIOS O) Schoonebeek 1 3-2 DVC'59 1'
Geen fotobeschrijving beschikbaar.