Zondag 31 oktober 2021: Schoonebeek – KSC 1 – 0 (0-0)

54 min: 1-0 Stijn Schepers

Opstelling: Martin Berens, Dillan Schulte (Jordy Bosch), Justin Katuin, Rene Streuer, Jeffrey Berens, Stijn Schepers, Jan Willem Wubkes, Leon Steffens (Leon Heegen), Niek Huser, Twan Steffens (Jesse Bosman) en Remco Huser (Mike Stam).

Scheidsrechter: A.J. Slag

Gele kaart: Jelger Schepers (KSC)

Schoonebeek pakt ook tegen KSC 3 punten

Na de harde wedstrijd tegen Titan van afgelopen week, stond nu de thuiswedstrijd tegen KSC voor Schoonebeek op het programma. KSC begon niet goed aan de competitie, maar heeft in de laatste drie wedstrijden zeven punten gehaald en is daarmee opgeklommen naar de vijfde plaats. Na een meer spannende dan goede wedstrijd waarin Schoonebeek toch wel de bovenliggende partij was, bleven de de punten in Nieuw Schoonebeek met een 1-0 overwinning.

De wedstrijd begon met de aftrap door pupil van de week Wes Veenstra. De wedstrijd ging gelijk goed van start met in de 2e minuut een kans voor Jelger Schepers van KSC, en in de tegenaanval een kans voor Leon Steffens namens Schoonebeek. Vervolgens werd Schoonebeek steeds sterker, en dat resulteerde in een aantal kansen. In de 5e minuut mocht Leon Steffens een vrije bal van een meter of 20 nemen, maar keeper Justin Velema kon met de nodige moeite redden en Remco Huser wist de rebound niet binnen werken. In de 14e minuut wist Velema een verraderlijk schot van Dillan Schulte te pakken. Na een minuut of 20 kreeg KSC wat meer grip op de wedstrijd en wist er een aantal keren gevaarlijk uit te komen. Vooral de snelle Jelger Schepers was een aantal keren dreigend. Zijn mooiste poging was in de 39e minuut, na een voorzet van Lars Haandrikman probeerde hij de bal achter het standbeen langs binnen te tikken, maar doelman Martin Berens was attent. Op slag van rust was de grootste kans voor Leon Steffens, hij werd goed de diepte in gestuurd, maar één op één met keeper Velema wist hij het net niet te vinden.

In de tweede helft begon KSC flitsend, Lars Haandrikman was er in de 46e minuut vandoor maar schoot de bal in het zijnet. Maar al vrij snel nam Schoonebeek het initiatief over en zette KSC steeds meer onder druk. In de 54e minuut viel dan ook de openingstreffer. Leon Steffens ging goed door over rechts, haalde de achterlijn en legde de bal terug op de inkomende Stijn Schepers, die vervolgens de bal binnen werkte, 1-0. Twee minuten later werd de voorsprong bijna verdubbeld, nu was Stijn Schepers de aangever maar Twan Steffens mikte net over. In de 64e minuut had KSC de grootste kans op de gelijkmaker, na wederom een goeie actie van Jelger Schepers wist Berens zijn harde schot fraai te redden. In de blessuretijd had Schoonebeek nogmaals de kans om de score te verdubbelen. Een voorzet van Jesse Bosman werd door Dennis Striper verlengd op Niek Huser, maar de inzet van Huser werd nog net tot corner verwerkt.

Na de wedstrijd waren beide hoofdtrainers, Abel en Hollen, er over eens dat Schoonebeek het meeste aanspraak maakte op de drie punten, maar dat het ook anders had kunnen aflopen. Schoonebeek blijft met de drie punten in het spoor van koploper Sleen, dat één punt en één wedstrijd meer heeft. Volgende week gaat Schoonebeek in Oosterhesselen bij VIOS op bezoek. KSC blijft ondanks het verlies op de vijfde plaats staan en krijgt volgende week Zwartemeerse Boys op bezoek.