Rust zacht Wladimir 💚❤️🇳🇱🇭🇷

Gistermiddag overleed onverwachts Wladimir Visscher, een in Memoriam ter herinnering aan Wladimir:

Vrijdagmiddag 16 juli is Wladimir Visscher tijdens zijn werk op het Paardenrusthuis in Nieuw Schoonebeek plotseling overleden. Hij mocht maar 46 jaar worden.

Wladimir heeft Kroatische roots en groeide op in Nieuw Schoonebeek. Ondanks (of dankzij) de geestelijke uitdaging waar hij sinds zijn geboorte mee te maken had was hij geliefd op Nieuw Schoonebeek, iedereen kende hem. Bij alles wat hij deed was hij fanatiek en zette hij zich volledig in. Op andere momenten kon hij zeker ook genieten van het kijken van voetbal onder het genot van een pilsje.

Voetbal en vogels waren zijn grootste passie. Over de vogels weet ik weinig maar volgens mij weten we nog steeds niet waar hij de grootste fan van was. Stuttgart, Kroatië, de teams van Schoonebeek, Feyenoord of het Nederlands elftal?

Zelf voetbalde hij met veel plezier in de jeugdteams van v.v. Schoonebeek. Dit was tot en met de A-junioren mogelijk door de ondersteuning en hulp van trainers, coaches en medespelers. Op latere leeftijd was hij een heel aantal seizoenen de teammanager van Schoonebeek 2, 3, 4 en 35+. Die taak vervulde hij vol trots en met veel inzet. Hij kondigde bijna jaarlijks zijn afscheid aan maar keerde aan het begin van het volgende seizoen bijna altijd ook weer terug in zijn rol. In die rol was hij ook echt een ware kampioenenmaker want met elk team waar hij bij was werd hij minimaal 1x kampioen.

Op zijn Duits noemde hij zichzelf graag ‘Torschützenkönig’ oftewel topscorer. Want doelpunten maken deed hij graag maar hij kreeg ze het liefst op een presenteerblaadje, want een sterspeler hoeft zich toch niet in te spannen? Dat scoren deed hij nog steeds elke zondagmorgen bij de onderlinge partijen van de Senioren (Alte herren). Ook de jongere jeugdspelers kennen Wladimir wel omdat hij vaak keeper was bij de jeugdolympiade. Ook daarbij was hij fanatiek en wilde hij altijd weten hoeveel penalties hij gestopt had en of dat beter was dan het vorige jaar.

Velen van ons kregen Wladimir regelmatig op bezoek. Op zijn kenmerkende manier van communiceren vroeg hij naar de competitie-indeling, of die Alten herren trainen, of het voetbal door gaat, of de team indeling bekend is en nog veel meer maar hij was vaak ook zo weer verdwenen. Ook verraste hij je soms door te informeren naar persoonlijke gebeurtenissen, familie of gaf hij zijn ongezouten mening,, recht voor zijn raap zoals hij er over dacht.

We wensen de familie en alle anderen veel sterkte bij het verwerken van het overlijden van Wladimir.

Rust zacht Wladimir en we zullen je bij onze club blijven missen!

Bestuur v.v. Schoonebeek