Update vrijdag 24-4:

Volgende week komt er bericht vanuit alle Drentse gemeenten samen. Die informatie is leidend.

Bericht woensdag 22-4:

Het bestuur van v.v. Schoonebeek heeft kennis genomen van het besluit dat het voor jeugdteams weer is toegestaan om ‘georganiseerd en beheersbaar’ te gaan sporten met ingang van 29 april a.s..

Vanaf deze datum is het voor spelers tot en met 12 jaar weer toegestaan om te gaan trainen, waarbij ze de 1,5 meter afstand niet hoeven te houden. Voor de jeugd van 13 t/m 18 jaar is trainen óók toegestaan, mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven.

Het besluit van de regering wil echter niet zeggen dat sportpark “De Gruinte” per 29 april a.s. zo maar weer geopend zal zijn. Dit is mede afhankelijk van de gemeente Emmen. Deze week heeft de KNVB contact met de VSG (Vereniging Sport en Gemeenten) en worden de verenigingen nader geïnformeerd. Op welke wijze de Schoonebeek invulling gaat geven aan het besluit van vandaag is nog niet bekend, maar wij zullen jullie hier zo spoedig mogelijk over informeren.

Zie voor meer informatie de website van de KNVB; https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/uitgelicht/59881/jeugd-weer-voorzichtig-de-voetbalvelden-op

Bestuur v.v. Schoonebeek