Zondag 1 december 2019: EHS’85 – Schoonebeek 2 – 0 (1-0)

45 min: 1-0 Atif Azzouzi
90 min: 2-0 Richard Fuhler

Schoonebeek beleeft zeperd tegen EHS’85

Nadat nagenoeg de voltallige selectie van Schoonebeek zaterdagavond een spetterend optreden van de Daredevils had bezocht, wegens het 50-jarig jubileum van de jeugdsoos Rumah Pemuda, kon het zondag middag absoluut geen spetterend optreden op de mat leggen. Schoonebeek liep dan ook tegen een zeperd aan en verloor slechts met 2-0 bij EHS’85.

Trainer Abel moest van te voren al flink puzzelen want hij miste bijna zijn complete verdediging (Bosch nog steeds geblesseerd en Stam en Katuin een weekendje weg), door Weitering een linie terug te halen werd de defensie versterkt maar werd ingeleverd aan balans op het middenveld. Ook werd vooraf door EHS de onpartijdigheid van scheidsrechter Assen in twijfel getrokken; Assen is lid van de sv Weiteveense Boys, de club waarmee de vv Schoonebeek een samenwerkingsverband heeft voor de jeugd. Vanuit dit samenwerkingsverband kent de heer Assen alle spelers van Schoonebeek persoonlijk. De KNVB had eenvoudig alle schijn van onpartijdigheid weg kunnen nemen, door niet deze scheidsrechter aan te stellen. De twijfel van EHS werd overigens ruimschoots gecompenseerd door de heer Assen…

EHS begon beter aan de wedstrijd, al snel was duidelijk dat de snelle aanvallers Mestemaker en Fuhler een plaag voor de Schoonebeek defensie waren. Gelukkig voor Schoonebeek hadden ze hun vizier niet op scherp staan. Nadat de EHS aanvallers al de nodige 100% kansen om zeep hadden geholpen, leek Schoonebeek volledig tegen de verhouding op voorsprong te komen. Jeffrey Berens werd in de 35e minuut diep gestuurd en ronde beheerst af, maar assistent scheidsrechter Hoving stak volledig onterecht de vlag omhoog en de scheids nam het sein over. Ver in de blessuretijd van de eerste helft glipte Mestemaker wederom langs zijn tegenstander maar schoot voorlangs, invaller Azzouzi was attent bij de tweede paal en tikte binnen, 1-0. Vlak daarna had Schoonebeek alweer gelijk kunnen komen, Leon Steffens kopte een corner keihard maar net naast.

Ook het begin van de tweede helft was weer voor EHS, en wederom wist het de diverse 100% kansen te missen of strandde het op doelman Berens. En omdat EHS maar bleef weigeren om de wedstrijd te beslissen, bleef Schoonebeek in de wedstrijd. In het laatste kwartier kon Schoonebeek eindelijk een beetje druk uitoefenen en kreeg het ook de diverse mogelijkheden op de gelijkmaker. Maar ook de Schoonebeek aanvallers kregen deze middag de bal maar niet in het doel. Diep in blessuretijd besliste EHS dan eindelijk de wedstrijd. Bij Schoonebeek was bijna iedereen naar voren om de gelijkmaker te forceren, hierdoor kon Mestemaker, overigens wel vanuit buitenspel positie, geheel vrij opstomen naar het doel, hij legde breed op de meegelopen Fuhler die de bal in het lege doel kon werken, 2-0.

Voor Schoonebeek zat er deze middag niet meer in, de overwinning ging volledig terecht naar EHS. EHS mag zich alleen verwijten dat de uitslag niet hoger is uitgevallen. Volgende week kan Schoonebeek zich herstellen tegen nummer twee OVC, terwijl EHS voor de burentwist op bezoek gaat bij Bargeres.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.