Zondag 20 oktober 2019: DSC’65 – Schoonebeek 1 – 0 (0-0)

82 min: 1-0 Mainel Kortstam

Schoonebeek ongelukkig onderuit bij DSC’65

Nadat afgelopen zondag tegen Balkbrug de eerste driepunter was gepakt, moest Schoonebeek nu uit naar DSC’65 In Dalerveen heeft Schoonebeek het traditiegetrouw het altijd lastig. Ook deze keer was het geen hoogstaande wedstrijd maar wel een gelijk opgaande wedstrijd. Uiteindelijk was DSC de gelukkigste door vlak voor tijd de enige treffer van de middag te scoren.

De wedstrijd begon rommelig, beide elftallen hadden veel balverlies en waren rommelig in de passing. Ondanks dat was Schoonebeek wel de beter voetballende ploeg, en DSC probeerde met lange ballen gevaar te stichten. Maar beide defensies stonden goed waardoor er weinig kansen werden gecreëerd. Enkele spaarzame kansen waren er wel, zo belandde een afstandsschot van DSC op de lat, en kopte Niek Huser in de handen van de keeper. Vlak voor rust had doelman Berens van Schoonebeek nog een goede redding op een vrije bal van DSC.

Na de rust kwam DSC beter uit de kleedkamer, en dat resulteerde na 10 minuten in een strafschop voor DSC. Stan Heegen had zijn tegenstander met twee handen weggedrukt. Doelman Berens redde wederom en hield Schoonebeek op dat moment in de wedstrijd. Het niveau van de wedstrijd werd er maar niet beter op en ook de scheidsrechter sloot zich bij dat niveau aan. Zo miste hij ook een schandalige aanslag van achteren op de enkels van Justin Katuin. Schoonebeek probeerde wel maar was veel te onnauwkeurig en teveel spelers hadden ruzie met de bal. DSC bleef stug met lange ballen spelen zonder gevaarlijk te worden, tot de 82e minuut. Toen stond de defensie één keer niet goed, en kon de rechtsbuiten van DSC alleen op doelman Berens af. De DSC aanvaller wilde uithalen, maar leek de bal verkeerd te raken, waardoor Berens verrast werd, en de bal langzaam in de verre hoek binnen rolde, 1-0. Hierna probeerde Schoonebeek het tij nog te keren door met een extra aanvaller en achterin één op één te gaan spelen. Dit leverde nog één kans op, uit een corner van Kevin Poker volleerde Niek Huser op doel, maar de DSC doelman wist de bal net over de lat te tikken. Zo kwam er dus geen verandering meer in de score, waardoor DSC de punten in Dalerveen behield.

Zo werd DSC dus de gelukkige winnaar in deze typische 0-0 wedstrijd. Volgende week moet DSC bij koploper Sweel op bezoek, terwijl Schoonebeek Bargeres op bezoek krijgt.

Zie ook: https://www.tweenul.nl/nieuws/dsc65-is-schoonebeek-de-baas?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F