Na de nederlaag tegen SVBC stond gisteren de lastige uit- en bekerwedstrijd tegen de kampioen van vorig seizoen op het programma. HODO werd de terechte kampioen afgelopen jaargang en op 19 mei jl werd er nog met 3-0 van verloren.

Vanaf de aftrap waren er twee ploegen die wilden voetballen, HODO had meer balbezit en werd zo nu en dan dreigend via hun twee spitsen. Schoonebeek had het lastig maar bij vlagen werd er aardig gespeeld en een opgaande lijn is duidelijk waarneembaar in het spel van de rood-groenen.

Na 20 minuten kwam de wedstrijd wat meer in balans en de druk werd minder van HODO. De kansen die waren gecreëerd door de tegenstander werden niet benut en via Mischa Katuin kreeg Schoonebeek haar eerste mogelijkheid. De wederom goed spelende broer van aanvoerder Justin Katuin wist net de inlopende Leon Steffens niet te vinden. HODO werd slordig en Schoonebeek begon aan te dringen, toch was het HODO die de score opende. Na slecht verdedigend werk op de achterlijn ontglipte de spits van HODO de defensie van Schoonebeek en schoof de bal perfect voor. Via een inlopende speler van HODO werd het 1-0. Hierna een wat rommelige fase waarin Hodo wederom toesloeg. Op slag van rust werd het 2-0.

Na de thee zaten of stonden de supporters nog niet of de 3-0 stond al op het scorebord. Waar in het recente verleden de bekende “koppies” nog weleens gingen hangen herpakte Schoonebeek zich goed. Er werd opportunistischer gespeeld, de ballen werden via korte 1-2 combinaties achter de defensie van HODO gelegd en met name de backs van de tegenstander hadden hier veel moeite mee. Er kwam meer druk van Schoonebeek echter het geluk zat nog niet mee, totdat een crossbal prefect op de voet van Jeffrey Berens belande en deze fantastisch binnenschoot in de 62e minuut.

Het geloof kwam terug en Schoonebeek wilde door. Wel werd HODO in een aantal scherpe counters gevaarlijk maar de spitsen van de thuisploeg hadden het vizier niet helemaal op scherp staan. Ook Martin Berens, die prima stond te keepen, was een aantal keer een vervelende sta in de weg. Na een overtreding halverwege de helft van HODO wist Kevin Poker de vrije trap op het hoofd van Rene Streuer te deponeren en in de 77e minuut was de spanning weet helemaal terug.

HODO bleef dreigend vanuit de counter maar Schoonebeek creëerde via Kevin Poker (schot) en Jeffrey Berens (1 op 1) kansen op de gelijkmaker. Leon Steffens had in blessuretijd de kans op de 3-3, maar oog in oog met de goalie van Hodo wist hij het net niet te vinden.

Zo werd er met 3–2 verloren van 3e klasser HODO waarin Schoonebeek, in vergelijking tot 19 mei jl, een veel grotere rol van betekenis kon spelen. Gezien de afwezigheid van een aantal spelers, de vroege noodzakelijke wissels en ondanks de nederlaag was het toch een middag waar Schoonebeek een goed gevoel aan over hield en die vertrouwen geeft voor de komende weken.

Wissels:
22e minuut:
Uit Mike Stam in Rene Streuer
31e minuut:
Uit Tim Slomp in Dillan Schulte
72e minuut:
Uit Jordy Bosch in Niels Striper

Aanstaande zondag staat de laatste bekerwedstrijd op het programma. Om 14:00 uur zal er thuis tegen Alteveer worden aangetreden.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.