Zondag 14 april 2019: Schoonebeek – Witteveense Boys 2 – 4 (0–2)

8 min: 0-1 Julian Bos
21 min: 0-2 Julian Bos
39 min: 1-2 Justin Katuin
52 min: 2-2 Leon Steffens
56 min: 2-3 Julian Bos
66 min: 2-4 René Streuer (e.d)

Teleurstellend Schoonebeek verliest ook van onderaan staand Witteveense Boys

Na de overwinning tegen VIOS afgelopen donderdag leek Schoonebeek wat zelfvertrouwen getankt te hebben, tegen het onderaan staand Witteveense Boys was daar weinig van terug te zien. Vooral door persoonlijke fouten ging het met 2-4 onderuit tegen de rode lantaarn drager.

Schoonebeek begon nog wel goed aan de wedstrijd, maar al gauw bleek dat Witteveen levensgevaarlijk was met snelle uitvallen. Al de in de achtste minuut leverde dit resultaat op; Johan Bos stapte te snel uit op de snelle Julian Bos, waardoor Bos ineens alleen voor doelman Berens stond en hem makkelijk passeerde, 0-1. Schoonebeek probeerde vervolgens de schade te herstellen, vooral via spits Maurice Beerlink was het gevaarlijk. Beerlink kreeg drie opgelegde kansen achter elkaar, maar wist deze niet te benutten. In de 21e minuut kon Julian Bos simpel Stijn Schepers uitkappen, en vervolgens van buiten de zestien doelman Berens verrassen in de korte hoek, 0-2. In de 39e minuut kon Schoonebeek eindelijk iets terug doen, Niek Huser was doorgebroken en werd binnen de beruchte lijnen door Remon de Koning neergelegd. De Koning mocht van geluk spreken dat hij slechts geel kreeg, en Justin Katuin schoot de strafschop onberispelijk binnen, 1-2. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust had trainer Arends enige tactische omzettingen gedaan, o.a. Johan Bos werd linksbuiten en Leon Steffens werd in de spits geposteerd. Dit had direct effect, want in de 52e minuut kon Steffens een voorzet van Bos binnen koppen, 2-2. Witteveen leek rijp voor de slacht, maar door persoonlijke fouten in de Schoonebeek verdediging draaide Witteveen de wedstrijd weer om. In de 56e werd Leon Steffens simpel uitgespeeld door Niels Huizing, en de voorzet van Huizing werd door de attentere Julian Bos bij de eerste paal binnen getikt, 2-3. In de 66e minuut werd de wedstrijd beslist; doelman Berens was aan het grabbelen bij een corner van Witteveen, en via René Streuer ging uiteindelijk de bal het eigen doel in, 2-4. In de laatste 25 minuten probeerde Schoonebeek nog wel iets, maar het geloof in een beter resultaat was eruit. Witteveen had de score nog verder kunnen opvoeren, maar verzuimde om de snelle uitvallen doeltreffend af te ronden.

Blijkbaar heeft Schoonebeek het heel lastig tegen de ondersten, want naast deze nederlaag tegen Witteveen verloor het ook al twee keer van DVC’59 dit seizoen. Gelukkig hoeft Schoonebeek de rest van het seizoen alleen nog maar tegen ploegen die hoger op de ranglijst staan, te beginnen op tweede paasdag uit tegen Bargeres. Witteveen verlaat door deze overwinning de laatste plaats, en doet deze weer over aan DVC’59.

Schoonebeek: Martin Berens, Jesper Swieters, Stijn Schepers, Leon Steffens, Johan Bos, Niek Huser, Rene Streuer, Justin Katuin ©, Jeffrey Berens, Niels Striper en Maurice Beerlink. Gele kaarten: Jesper Swieters (Schoonebeek en Sander Voortman, Remon de Koning en Michel Kroezen (Witteveense Boys), assistent-scheidsrechter: Mark Scherpen en scheidsrechter D. van der Veen.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, een sport spelen, gras, buiten en natuur

HH/PS