Zondag 24 maart 2019: Schoonebeek – Pesse 1 – 2 (0–2)

3 min: 0-1 Remmert Verbrugge

41 min: 0-2 Gerben Slomp

67 min: 1-2 Niek Huser

Koploper Pesse pakt ook bij Schoonebeek de volle winst

Afgelopen zondag kwam Pesse op bezoek bij Schoonebeek. Koploper Pesse had tot afgelopen zondag slechts 1 verliespartij. Bij Schoonebeek stroomt de blessureboeg de laatste tijd weer leger; Johan Bos, Jeffrey Berens en Niek Weitering maakten weer deel uit van de selectie. Ondanks dat wist Pesse met een uiteindelijk benauwde 1-2 overwinning de punten mee te nemen.

De gastheren trapten weliswaar af maar kwamen daarna in de eerste helft bijna niet meer aan doelpogingen toe. Pesse zette de wedstrijd meteen naar zijn hand; in de tweede minuut redde doelman Martin Berens nog ten koste van een corner. In de derde minuut ontfutselde Remmert Verbrugge de bal van Jesper Swieters en schoof 0-1 binnen. In de 17e minuut werd een Pesse-doelpunt wegens buitenspel afgekeurd. Met een assist van Remmert Verbrugge werd Gerben Slomp aangespeeld en deze passeerde eerst René Streuer en daarna doelman Martin Berens laag en in de verre hoek; 0-2. De voorbereiding van Schoonebeek was al niet ideaal en binnen een half uur had trainer Arends al zijn wissels al noodgedwongen verbruikt. Mike Stam, Tim Slomp, en Johan Bos verlieten geblesseerd het veld, vooral voor Slomp lijkt het weer een langdurige blessure. Niels Striper viel in en, toch nog een lichtpuntje, Niek Weitering en Jeffrey Berens maakten hun rentree.

Na rust leek het meer een gelijk opgaande strijd Schoonebeek kwam wat scherper uit de kleedkamer, en wist Pesse meer weerstand te bieden. Na een minuut of tien in de 2e helft moest Schoonebeek met 10 man verder, doordat de ingevallen Niek Weitering ook nog geblesseerd uitviel. Pesse leek zeker van zijn zaak maar in de 67e kwam Schoonebeek tot een tegentreffer; na een snel genomen vrije bal van Justin Katuin, bracht Niels Striper Niek Huser in stelling, en deze werkte de 1-2 binnen. De opleving van Schoonebeek leidde tot kansen voor de thuisploeg; in de 70e minuut lepelde Leon Steffens over en in de 84e minuut schoot Niek Huser, in kansrijke positie, helaas net voorlangs. Pesse antwoordde met een stiffie van Jasper van Slooten die over ging.

De kampioenskandidaat sleepte aldus een overwinning over de streep. Het had de winst al eerder veilig kunnen stellen, en kreeg bijna het deksel op de neus van Schoonebeek dat een betere tweede dan eerste helft speelde, maar uiteindelijk met lege handen achterbleef. Hopelijk vallen de blessures voor Schoonebeek mee, want volgende week staat de belangrijke wedstrijd tegen DVC’59 op het programma.

Schoonebeek: Martin Berens, Rene Streuer, Stijn Schepers, Leon Steffens, Tim Slomp (Niels Striper), Jesper Swieters, Johan Bos (Niek Weitering), Niek Huser, Justin Katuin ©, Mike Stam (Jeffrey Berens) en Maurice Beerlink. Gele kaart: Patrick Poeste (Pesse). Assistent-scheidsrechter: Nick Schulte en scheidsrechter R. Meints.

HH/PS

Verslag door SV Pesse;