Zondag 24 februari 2019: Schoonebeek – Sweel 1 – 1 (0–0)

69 min: 1-0 Niek Huser
72 min: 1-1 Richard Speelman

Gelijkspel juiste afspiegeling van Schoonebeek – Sweel

Afgelopen zondag moest Schoonebeek aantreden tegen het hoger geklasseerde Sweel. De selectie van trainer Arends was weer wat ruimer met de van een blessure teruggekeerde Johan Bos, en de “wintersporters” Beerlink en Striper. Na een gelijk opgaande wedstrijd, met een beter Sweel in de eerste helft en een beter Schoonebeek in de tweede helft, stond er uiteindelijk een terechte 1-1 eindstand op het scorebord.

De bezoekers toonden aan om niet met lege handen terug te willen keren naar Zweeloo. Al in de eerste minuut stuitte een bal uit een corner via de paal in de handen van doelman Martin Berens. Schoonebeek moest de eerste helft alle zeilen bijzetten om de aanvalsdriften van Sweel in toom te houden.

Na de rust en een aantal wissels kreeg Schoonebeek meer grip op de wedstrijd. Schoonebeek had de tweede helft een groter aandeel in de wedstrijd en drong Sweel steeds meer terug. In de 69e minuut stuurde invaller Niels Striper, met zijn eerste balcontact, Niek Huser diep. Huser maakte alleen voor de Sweler doelman geen fout, en schoot de 1-0 tegen de touwen. Drie minuten later trok Richard Speelman, uit de kluts en (net over het) randje buitenspel, de stand weer gelijk; 1-1. Beide teams hanteerden daarna lange en hoge ballen hetgeen de wedstrijd qua kijkspel wel boeiender maakte. Tot scoren kwamen beide teams niet meer, en keken beiden met een schuin oog naar scheidsrechter Jan Hoorn over elk een vermeende maar onthouden strafschop.

Met dit gelijkspel verandert er niet veel op de ranglijst, beiden blijven in de middenmoot hangen; Sweel bovenin de middenmoot en Schoonebeek onder in de middenmoot. Volgende week is een inhaalweekend waar beiden vrij zijn, daarna volgt voor Schoonebeek de uitwedstrijd tegen laagvlieger VIOS (O), en voor Sweel de uitwedstrijd tegen het verrassend presterende DSC ’65.

Schoonebeek: Martin Berens, Rene Streuer, Stijn Schepers, Leon Steffens, Jesper Swieters, Johan Bos (Niels Striper), Niek Huser, Justin Katuin ©, Mike Stam, Chiel Steffens (Dillan Schulte) en Max Bosch (Maurice Beerlink). Gele kaarten; Mike Stam (Schoonebeek) en Roald Vrieling (Sweel). Assistent-scheidsrechter: Mark Scherpen en scheidsrechter J. Hoorn.

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, sportende mensen, boom, gras en buiten

HH/PS