Donderdag 27 december 2018: Zaaltoernooi bij SVV’04

SWB JO17 wint zaaltoernooi bij SVV’04

Donderdag 27 december stond voor de 15e keer het jaarlijkse zaaltoernooi voor B-junioren bij SVV’04 op de planning. In sporthal “De Kampen” was titelverdediger FC Klazienaveen aanwezig met twee teams, thuisvereniging SVV’04 was ook aanwezig met twee teams en Erica en SWB ieders met één team.

SWB begon tegen de titelverdediger Klazienaveen I, deze wedstrijd werd een eenvoudige overwinning met 4-0 voor SWB. Vervolgens moest SWB tegen SVV I, en ook in deze wedstrijd werd een voorsprong opgebouwd. Maar de 2-0 voorsprong bleek niet genoeg, want SVV kwam nog terug tot 2-2. De derde wedstrijd was tegen Klazienaveen II, ook deze wedstrijd werd gewonnen met 5-2. De vierde wedstrijd was tegen SVV II, tot dat moment had SVV II net zoveel punten als SWB. Maar met goed voetbal werd SVV van het kastje naar de muur getikt, en bleef de teller uiteindelijk staan op 6-0. De laatste poulewedstrijd was tegen Erica, met een overwinning kon Erica nog poulewinnaar worden. In deze wedstrijd kwam Erica er niet aan te pas, SWB won afgetekend met 6-1. Na de poulewedstrijden was SWB eerste met 13 punten en een doelsaldo van +18, SVV II was tweede met 10 punten, SVV I derde met 8 punten, Erica vierde met 7 punten en Klazienaveen vijf en zes met 4 en 0 punten.

In de kruisfinale moest SWB dus tegen Erica. In deze wedstrijd ging het wat stroever, misschien door de spanning. Toch wist SWB met een 3-0 overwinning de finale te halen. De andere halve finale werd duidelijk door SVV I met 6-1 gewonnen van SVV II.

De finale tegen SVV I was meer spannend dan goed, toch wist SWB ook deze wedstrijd naar zich toe te trekken. Na een combinatie via Tim en Dennis kon uiteindelijk Jordy het laatste zetje geven voor de 1-0 overwinning. Met een echte teamprestatie werd de overwinning over de streep getrokken.

Bij de prijsuitreiking kreeg Alex nog de beker voor de beste speler, en kon Jordy de beker voor de eerste prijs ophalen. Stefan, Tim, Stijn, Jelle, Alex, Dennis en Jordy gefeliciteerd met de overwinning.