Zondag 18 november 2018: EHS’85 – Schoonebeek 1 – 2  (0–0)

50 min: 1-0 Bart Harms
57 min: 1-1 Niek Huser
75 min: 1-2 Leon Steffens

Schoonebeek proeft weer het zoet van een overwinning

Schoonebeek trad zondag jl. aan tegen EHS’85, dat inmiddels al 10 punten had vergaard. Zonder de geblesseerde Jeffrey Berens en Niek Huser die in de warming-up afhaakte, maakte Maurice Beerlink wederom zijn opwachting. Leon Steffens werd in de spits geposteerd en dat bleek een gouden greep, want hij scoorde de winnende 1-2 voor Schoonebeek.

Vanaf het begin was duidelijk dat dit een duel was tussen twee teams die niet al te hoog staan op de ranglijst. De wedstrijd was meer spannend dan goed, op het glibberige veld hadden beide teams moeite om de bal in bezit te houden. Desondanks creëerde Schoonebeek diverse kansen; Maurice Beerlink vergat een voorzet binnen te koppen en Leon Steffens kon twee keer vrij uithalen, maar mikte beide keren naast het doel. Ook EHS had vlak voor rust op voorsprong kunnen komen, een kansrijke uitbraak werd oog in oog met doelman Lohuis verprutst. De verder gelijk opgaande eerste helft werd dus met 0-0 afgesloten.

In de rust bleef doelman Chiel Jan Lohuis met een liesblessure achter in de kleedkamer, en maakte Martin Berens weer zijn rentree in het doel van Schoonebeek. In de 50e minuut werd hij gepasseerd door een kopbal van Bart Harms uit een corner. Schoonebeek stroopte de mouwen op en een inzet van Ric Smit werd in de 55e minuut van de doellijn gehaald. Niek Huser werd alsnog ingebracht hetgeen tot meer aanvallende impulsen leidde. In de 57e minuut, na een goede aanval, schoof hij een voorzet van Justin Katuin binnen, 1-1. Schoonebeek was met beter en scherper voetbal de bovenliggende partij in de tweede helft. In de 75e minuut kopte Leon Steffens een corner van Maurice Beerlink binnen, 1-2. EHS ging steeds meer de lange bal hanteren om de gelijkmaker te forceren. Men probeerde het fysieke voordeel uit te buiten, maar echt grote kansen leverde dit niet op. Schoonebeek ging een kwartier lang op tandvlees en karakter naar het eindsignaal, en sleepte zo een verdiende 1-2 overwinning uit het vuur.

Het zal de ploeg van trainer Arends weer stimuleren en zelfvertrouwen geven, hetgeen weer hoop biedt voor het vervolg in de competitie. Met wedstrijden tegen KSC, Bargeres, Witteveense Boys en Sweel in het verschiet, zouden meer punten mogelijk moeten zijn. EHS heeft juist nog een zwaar programma voor de winterstop met o.a. Titan, HODO en OVC.

HH/PS