Naast het aftreden en herkiezen van Henk Herbers als bestuurslid waren er nog enkele mutaties:

Aftredend voorzitter Henk Visscher werd benoemd tot erelid v.v. Schoonebeek en aan hem werd door de KNVB de gouden waarderingsspeld uitgereikt.

In 2001 werd Henk Visscher voorzitter van de v.v. Schoonebeek door de toenmalige voorzitter Geert Bos op te volgen. Nu 17 jaar later vind hij dat het moment daar is om af te treden als voorzitter. Voordat Henk voorzitter werd was hij reeds bij de v.v. Schoonebeek betrokken via zijn dochter die in het vrouwenteam voetbalde. Zelf heeft hij ook gevoetbald bij Schoonebeek en voor zijn voorzitterschap was hij ook politiek actief via de politieke vereniging OPS en de dorpsraad. Die ervaringen kwamen hem als voorzitter goed van pas, met name in de onderhandelingen over de overdracht van de kleedkamers door de gemeente Emmen aan de voetbalvereniging. Als voorzitter was hij een trouw bezoeker van de wedstrijden van Schoonebeek 1 en na de wedstrijd was hij een graag geziene gast in de bestuurskamer.

Henk was een voorzitter die oog had voor het belang van alle partijen en op basis daarvan samen met zijn collega-bestuursleden ervoor zorgde dat Schoonebeek nog steeds een goed georganiseerde vereniging is. Om een juiste afweging te maken maakte hij daarbij veelvuldig gebruik van “Hoor en wederhoor principe” om op basis van die informatie een goed gefundeerde beslissing te kunnen nemen.

Henk beseft heel goed hoe waardevol de vrijwilligers van de club zijn. In zijn jaarlijkse voorwoord in de presentatiegids komt dit ook steeds terug zoals ook in het voorwoord van dit seizoen, “Door de gedrevenheid en clubliefde van onze vrijwilligers floreert de vereniging”.

Henk, bedankt voor het leiden van onze vereniging in de afgelopen 18 jaar en we hopen jou nog veelvuldig op het voetbalveld te zien en rekenen erop dat we jouw kennis en vaardigheden op het gebied van de PR kunnen blijven gebruiken. De intentie is om bij de eerstvolgende bestuursvergadering Richard Eising te verkiezen als de nieuwe voorzitter.

Johnny Berens en Stefan Bruins treden af
Johhny Berens nam vanavond afscheid als bestuurslid. Hij was sinds 2013 algemeen bestuurslid, ook scheidsrechter en lid van de scheidsrechterscommissie. Hij zal zich blijven inzetten om het aantal scheidsrechters bij Schoonebeek te vergroten en hoopt ook zelf nog actief te blijven als scheidsrechter. Johnny bedankt en we zien graag dat door jouw toedoen het scheidsrechterskorps bij v.v. Schoonebeek groeit!

Stefan Bruins heeft gemerkt dat door gewijzigde werkomstandigheden hij niet langer het bestuurswerk (bestuurslid sinds 2016) en een gezin met jonge kinderen kan combineren. Vandaar dat hij heeft besloten om te stoppen als algemeen bestuurslid. Hij blijft wel betrokken bij de planning van de herinrichting van onze kantine. Stefan bedankt voor jouw inzet als bestuurslid!