Zondag 28 oktober 2018: OVC’21 – Schoonebeek  3 – 1  (2–0)

1 min: 1-0 Dennis ter Burg
27 min: 2-0 Wesley Haverkort
54 min: 3-0 Tyron Schokker
80 min: 3-1 Leon Steffens

Schoonebeek maakt pijnlijk kennis met onbekende tegenstander OVC’21

Goed bij de (winter)tijd stapte Schoonebeek in de bus richting Ommen. Beide teams ontmoetten elkaar voor het eerst, en er was dan ook weinig bekend over de tegenstander. Maar daar kwam snel verandering in, want OVC’21 stond al binnen een minuut op voorsprong. Uiteindelijk ging de overwinning terecht met 3-1 naar OVC’21 toe.

Binnen één minuut stelde de plaatselijke zondagvierdeklasser OVC’21 zich voor aan het verblufte Schoonebeek. Hoewel Schoonebeek de aftrap had, stoof plaaggeest op links Damon Nouri even later weg, hij zette voor, waarop Dennis ter Burg bij de tweede paal binnenkopte. Het duurde 20 minuten tot de eerste doelpoging van Schoonebeek; Niels Striper speelde Jeffrey Berens aan, die verlengde op Niek Huser, maar diens schuiver ging rakelings naast. In de 27e minuut kreeg Wesley Haverkort zijn voorzet retour, en schoot in tweede instantie raak, 2-0. Jeffrey Berens viel, na diverse aanslagen, geblesseerd uit en werd vervangen door Johan Bos die weer de libero-positie innam. Chiel Steffens werd afgelost door Max Bosch om het gevaar Nouri aan banden te leggen. Voetballend bleef OVC’21 de wedstrijd controleren en Schoonebeek onder druk houden.

Direct na de rust dacht Schoonebeek terug in de wedstrijd te komen. Jesper Swieters werd diep gestuurd en scoorde de 2-1. De grensrechter vlagde voor buitenspel, voor Ric Smit die verderop stond en niet deelnam aan het spel, en de scheidsrechter nam het signaal over en keurde de goal af.  Niet lang daarna, in de 54e minuut, viel de 3-0 voor de thuisploeg. Tyron Schokker kopte via de rug van Leon Steffens binnen. Dit was wel het kantelmoment van de wedstrijd; in plaats van de Schoonebeek terug kwam in de wedstrijd, werd deze beslist door OVC’21. De aanvallende acties van Schoonebeek bleven daarna beperkt tot enkele pogingen van Niek Huser, die alle werden gepareerd door de OVC’21 doelman. Het verweer van Schoonebeek werd nog wel beloond in de 80e minuut. Leon Steffens bracht een diepe bal van René Streuer goed onder controle, en schoof beheerst binnen voor de 3-1 eindstand.

Schoonebeek maakte op de terugweg een tussenstop om te wokken, maar heeft ook ongetwijfeld een beetje zitten mokken uit teleurstelling van weer een slecht resultaat. Hopelijk heeft men daar ook voldoende zelfvertrouwen getankt, want volgende week komt hekkensluiter DVC’59 op bezoek. DVC heeft inmiddels ook zijn eerste punt gepakt. OVC’21 moet op bezoek bij het verrassend sterke KSC.

HH

Verslag door OVC’21: https://www.ovc21.nl/ovc-21-heeft-weinig-moeite-met-schoonebeek/