Zondag 30 september 2018: DSC’65 – Schoonebeek 1 – 0  (0–0)

53 min: 1-0 Jasper Bunskoek

Schoonebeek nog puntloos na 2e nederlaag op rij

Met een nog niet geheel fitte selectie, en zonder de geschorste Leon Steffens trad Schoonebeek aan tegen DSC’65. Beide zijn de competitie met een nederlaag begonnen, dus werd er een flinke strijd verwacht. Maar na een slechte en rommelige wedstrijd hield DSC de punten in Dalerveen, 1-0.

De gastheren trapten af en de eerste helft begon rommelig. Misschien dat dat kwam door de “plofbal” die dan ook even later werd vervangen. Ook de beslissingen van de leidsman waren rommelig, en gingen met veel tekst en uitleg gepaard. Schoonebeek, nog zoekend naar de juiste vorm, was eerder ontvlambaar dan DSC’65 en de frustraties hadden geen positieve invloed op het voetbal van Schoonebeek. De wedstrijd bleef dan ook rommelig, DSC’65 combineerde wat makkelijker en Schoonebeek probeerde met inzet te compenseren. Veel kansen leverde dat aan beide kanten niet op, zodat de rust met 0-0 werd bereikt.

Vlak na rust, in de 53e minuut, verraste Jasper Bunskoek met een lage schuiver, vanaf hoek 16, doelman Martin Berens van Schoonebeek, 1-0. Eén minuut later stoomde Ric Smit op naar de DSC’65-doelman maar wist de gelijkmaker niet te scoren. De tegenslagen stapelden zich op bij Schoonebeek. Enkele spelers werden geblesseerd gewisseld. Na een opstootje in de 56e minuut, waarbij wat getrokken en gedrukt werd aan beide kanten, trok de (te) veel pratende scheidsrechter plotseling rood voor Justin Katuin. Ondanks een man minder bleef Schoonebeek verbeten strijden voor een beter resultaat. De grootste kans kwam in de laatste minuut; een voorzet van Stijn Schepers werd ineens op de schoen genomen door Ric Smit, maar de bal verdween in de handen van doelman Schiphorst.

De scheids deelde ook nog kaarten uit aan doelman Schiphorst en Rik Sewuster van DSC maar ook aan René Streuer, Jesper Swieters, en Ric Smit. Voor Schoonebeek is het nu zaak om de wonden c.q. blessures te likken, en mentaal aan te sterken om meer rust en overtuiging in het eigen spel te brengen.

HH/PS