Het voetbalconvenant in de gemeente Emmen is in kannen en kruiken. Op dinsdag 4 september a.s. zetten zeven voetbalverenigingen uit de gemeente Emmen (waar onder SWB en Schoonebeek) hun handtekening onder het convenant, waar ruim een jaar aan is gewerkt.

Samenwerking

Het is een initiatief van scheidsrechtersvereniging Hondsrug Zuid Oost Drenthe (HZOD). In het voetbalconvenant zijn onder meer afspraken vastgelegd over samenwerking, arbitrage, respect en discriminatie. Het convenant moet in de gemeente Emmen leiden tot een veiliger en plezieriger sportklimaat.

De voorzitters van de deelnemende voetbalverenigingen zullen dinsdag 4 september a.s. onder toeziend oog van René van der Weide, wethouder sport van de gemeente Emmen, het convenant ondertekenen. Voor deze avond zijn ook de (club)scheidsrechters van de deelnemende verenigingen uitgenodigd.

Lezing Kevin Blom

Na de pauze zal Kevin Blom een lezing verzorgen over zijn boeiende loopbaan als internationaal toparbiter. Het belooft een leuke avond te worden voor iedereen die actief en belangstellend is voor de arbitrage. Na afloop is er een informeel samenzijn.

De bijeenkomst wordt gehouden in stadion de Oude Meerdijk van FC Emmen. De avond start om 19.30 uur en is gratis te bezoeken.

Flyer voetbal convenant COVS