Zondag 15 april 2018: Sweel – Schoonebeek 2 – 1  (0–1)

43 min: 0-1 Kevin Poker
59 min: 1-1 Jan Roelof Jansen
75 min: 2-1 Jorrit Reuvers

Sweel trekt in matige wedstrijd tegen Schoonebeek aan langste eind

Op papier was de wedstrijd Sweel – Schoonebeek een topper in de vierde klasse D, op het veld mocht deze wedstrijd geen enkel moment dat predicaat dragen. In een matige vertoning had geen van beide partijen eigenlijk de volle winst verdiend. Een puntendeling zou de verhouding beter hebben weergegeven, maar een opleving in de 2e helft bezorgde thuisploeg Sweel de 3 punten.

Met goede bedoelingen trapte Schoonebeek af, en zocht het gelijk de aanval. Al in de vijfde minuut had Niek Huser een grote kans, alleen raakte hij de bal helaas verkeerd waardoor deze poging naast ging. Na tien minuten deed Sweel er een schepje bovenop, en dat resulteerde gelijk in twee gele kaarten voor Sweel. De verder goed leidende scheids Bakker gaf de gele kaarten deze middag nogal gemakkelijk. Op slag van rust kwam Schoonebeek op voorsprong. Een corner van Justin Katuin werd terug gekopt door Niek Huser waarna Kevin Poker in twee pogingen binnenschoot, 0-1.

Na rust kwam Sweel iets sterker uit de kleedkamer, Schoonebeek werd terug gedrongen maar echt grote kansen werden er aan beide zijden niet gecreëerd. In de 57e minuut had Sweel dan ook een strafschop nodig om tot scoren te komen. Justin Katuin hield zijn tegenstander vast, waarop scheids Bakker de bal op de stip legde. De strafschop werd onberispelijk binnengeschoten door Jan Roelof Jansen, 1-1. Een kwartier voor tijd kon Jorrit Reuvers geheel ongehinderd het middenveld oversteken, de bal breed leggen, en vervolgens de voorzet bij de eerste paal met het hoofd binnen schampen, 2-1. Het laatste kwartier probeerde Schoonebeek het nog wel, maar wist het niet meer door de versterkte Sweel-defensie te breken.

Daarmee kreeg de thuisploeg eigenlijk teveel, maar dan had Schoonebeek met name in de tweede helft meer moeten afdwingen.

HH