Vrijdag 23 februari jl. overleed Geert Hendriks op 75-jarige leeftijd. Geert Hendriks was verdeeld over twee perioden trainer van de eerste selectie bij v.v. Schoonebeek, eind jaren 70 en eind jaren 80. Twee keer werd hij met Schoonebeek kampioen in de vierde klasse. In 1978 werd de kampioenswedstrijd in en tegen Wijster gestaakt vanwege het overlijden van een supporter van Wijster maar werd Schoonebeek op weg naar huis toch kampioen door het verlies van nummer twee VKW. Ook in 1987 werd hij en zijn team kampioen en wel in de uitwedstrijd tegen Weiteveense Boys.

foto van Rolf Hendriks.

Hij was een markante man die veel spelers niet snel zullen zijn vergeten, een fanatieke trainer maar ook een goed mens. Het motiveren van spelers was een ware kunst van hem en dat ging soms weinig subtiel. Zoals bijvoorbeeld in de rust van een wedstrijd tegen twee spelers, “gaan jullie twee maar ff apart zitten want de eerste helft hebben jullie ook niet met het team meegedaan”. Hij was een emotionele trainer die langs de zijlijn erg meeleefde met zijn spelers en team en dat leverde hem ook eens een schorsing op. Dat gebeurde nadat hij zelf de rechtsback van Rolder Boys maar tackelde omdat die het de gehele wedstrijd al voorzien had op “zijn” linksbuiten. Hij kon ook gerust met een kop koffie in de kantine staan en de spelers een flink aantal ronden laten lopen op het trainingsveld. Bij de contractonderhandelingen over een nieuw contract moest zelfs zijn vrouw Tina eraan te pas komen, “ach Geert je hebt het er toch hartstikke naar je zin dan ga je toch niet weg om die laatste paar centen!”. Zoon Rolf geeft na het overlijden van zijn vader aan dat v.v. Schoonebeek echt de club van zijn vader is geworden na al die jaren op Nieuw Schoonebeek, volgens zijn vrouw Tina voelde hij zich zelfs een Nieuw Schoonebeker!

Tot twee jaar geleden was hij nog wel eens bij een wedstrijd van Schoonebeek 1 te zien. Wij zagen hem ook graag en hij vond het aangenaam om voetbal te kijken en om bij te praten met de personen die hij nog kende uit zijn periode als trainer bij v.v. Schoonebeek. Helaas liet zijn gezondheid hem de laatste jaren steeds meer in de steek.

We wensen zijn vrouw Tina, hun kinderen, kleinkinderen en overige familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van het overlijden van Geert Hendriks.